اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر کل هواشناسی استان خبر داد

کاهش 68 درصدی بارندگی در گلستان/ میانگین سطح تبخیر در استان افزایش یافته است
مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: میانگین مجموع بارندگی ها تیرماه سال جاری در استان گلستان ۶۸ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل  هواشناسی استان گلستان  گفت:میانگین مجموع  بارندگی  ها تیرماه سال جاری در استان گلستان ۶۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش کاسپین‌خبر ، نوربخش داداشی اظهار کرد:میانگین مجموع بارش ایستگاه های سینوپتیک استان گلستان در تیر ماه سال جاری ۷.۴ میلیمتر به ثبت رسیده که نسبت به دوره آماری و سال قبل ۶۸ درصد کاهش یافته است.

وی بیشترین میزان  کاهش بارندگی  را در بندرگز و به مقدار ۹۱ درصد عنوان کرد.

وی ادامه داد:بیشترین دمای ثبت شده در این ماه مربوط به گنبدکاوس به میزان ۴۶ و در کلاله ۴۵.۸ درجه سانتی گراد بود که نسبت به ادوار گذشته وقوع این دماهای حداکثری روزانه در تیر ماه بی سابقه بوده است.

میانگین  سطح تبخیر  در گلستان افزایش یافته است

نوربخش داداشی میانگین مجموع تبخیر در ایستگاه های سینوپتیک استان در تیر ماه ۹۶ را ۲۶۳.۶ میلیمتر اعلام و تصریح کرد:این میزان نسبت به دوره آماری ۱۱ درصد و نسبت به سال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی از کاهش تبخیر در اینچه برون و فرودگاه خبرداد و افزود:بیشترین میزان تبخیر مربوط به علی آباد و گنبد بوده است که به ترتیب ۴۶.۳ و ۲۳.۵ درصد نسبت به دوره آماری افزایش داشته است.

وی در خصوص ساعت آفتابی گفت:میانگین مجموع ساعت آفتابی در ایستگاه های سینوپتیک استان در تیر ۹۶ برابر با ۲۹۸ ساعت بود که نسبت به دوره آماری ۱۸.۲ درصد و نسبت به سال قبل ۶.۱ درصدافزایش داشته است.

داداشی بیشترین افزایش ساعات آفتابی را مربوط به علی آباد و بندرگز اعلام کرد که به ترتیب ۳۶.۱ و ۳۰.۵ درصد نسبت به دوره آماری افزایش داشته است./ روابط عمومی هواشناسی استان گلستان


http://www.caspiankhabar.com/6922



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96