اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان:

یازدهمین جشنواره بین‌المللی اقوام و جشنواره سفره ایرانی در استان گلستان برگزار می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: استان گلستان میزبان یازدهمین جشنواره بین‌المللی "اقوام ایران زمین" و جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان  گفت:استان گلستان میزبان یازدهمین جشنواره بین‌المللی"اقوام ایران زمین"و جشنواره"سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری"است.

به گزارشکاسپین خبر،  ابراهیم کریمی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:جشنواره سفره ایرانی و یا سفر گردشگری که رویداد بسیار مهمی است برای نخستین بار با حضور 4 استان گیلان، مازندران، گلستان و قزوین در استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:در این جشنواره از هر استان 8 واحد برند پذیرایی حضور پیدا خواهد کرد و تولیدات غذایی خود را به مردم ارائه خواهند داد و بازدیدکنندگان نظر خود را اعلام خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد:برگزاری مسابقات بین آشپزان، برگزاری کارگاه آموزشی، معرفی سوغات و موادغذایی در 40 غرفه، ارائه برنامه توسط 7 گروه موسیقی از دیگر برنامه‎های این جشنواره محسوب می‎شود.

کریمی با بیان اینکه جنگ‎های تفریحی و شاد در مدت 3 شب برگزاری این جشنواره برگزار خواهد شد، افزود:این جشنواره 11 تا 13 مرداد ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار می‎شود.

وی تاکید کرد:استان‎های شرکت کننده در این جشنواره به زندگی بومی و اصیل خود خواهند پرداخت و رستوران برتر، سفره برتر، سرآشپز برتر انتخاب خواهد شد و داوران این جشنواره نیز داوران برجسته کشوری خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از 13 تا 17 شهریور ماه یازدهمین جشنواره بین‌المللی اقوام در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‎شود.

کریمی به استقال خوب سال گذشته اشاره کرد و افزود:درصدد این هستیم که این جشنواره متفاوت‎تر از سال گذشته برگزار شود و هر شب جشنواره اقوام از طریق شبکه تلویزیونی شما و شبکه‎های استانی به آنتن می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مذاکراتی با امور بین‌الملل خواهیم داشت، افزود:امسال برای نخستین بار شاهد حضور رایزن‎های اقتصادی در جشنواره اقوام هستیم.

کریمی تاکید کرد:در تلاش هستیم که کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه نیز در این جشنواره حضور داشته باشند.

وی یادآور شد:امسال با توجه به برگزاری یادواره 4 هزار شهید اتفاقات خوبی در حوزه نمایشگاهی افتاد و امید داریم این اتفاقات در برگزاری جشنواره اقوام به رفت و آمد مردم کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد:هنوز محوریت جشنواره اقوام مشخص نیست و در طی هفته‎های آینده مشخص می‌شود./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/6910



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96