اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



در گردهمایی معاونان سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت کشور در گرگان مطرح شد

آغاز به کار دوباره ۵۵ واحد صنعتی متوقف در گلستان/ از رتبه 26 کشور به رتبه 18 رسیدیم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در طول این دولت ۵۵ واحد صنعتی متوقف استان مجددا راه اندازی شد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت:در طول این دولت ۵۵ واحد صنعتی متوقف استان مجددا راه اندازی شد.

به گزارشکاسپین خبر، حسینقلی قوانلو در نخستین گردهمایی معاونین امور صنایع سازمان های صنعت، معدن وتجارت کشور که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد:محدودیت استقرار صنایع در استان های شمالی در سال های دورتر سبب شد تا استان گلستان در بخش صنعت، دچار عقب افتادگی شود، اما اکنون حدود ۹۲۰ واحد صنعتی که عمدتاً صنایع کوچک و متوسط هستند، در استان شکل گرفته است.

قوانلو با بیان این که در ابتدای دولت یازدهم بالغ بر ۳۰ درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل بوده و قابل راه اندازی مجدد هم نبودند، گفت:حدود ۲۰۰ پروانه جدید صادر کرده ایم و در مجموع ۲۴ درصد صنعت استان در این دولت ایجاد شده است که عمدتاً واحدهای خوبی هستند.

وی افزود:در طول این دولت ۵۵ واحد صنعتی متوقف استان هم مجددا راه اندازی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان بیان کرد:در بخش رشد ارزش افزوده صنعت، استان گلستان در ابتدای دولت یازدهم در سال ۹۱ در جایگاه ۲۶ کشور بود، ولی در سال ۹۳ براساس آمار مرکز آمار ایران به رتبه ۲۲ و در سال های ۹۴ و ۹۵ به رتبه ۱۸ رسیده است که پرشد خوب صنعت در استان گلستان را نشان می دهد.

قوانلو گفت:در سال گذشته، با اجرای طرح رونق تولید، اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور و به تبع آن در استان گلستان انجام شد و در سایه برگزاری جلسات منظم کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و معرفی این کارگروه، ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح رونق تولید به واحدها و طرح های صنعتی استان پرداخت شد.

وی افزود:پرداخت این تسهیلات تحرک بسیار خوبی را در استان ایجاد کرد و نتیجه این طرح ایجاد هزار شغل جدید در واحدهای دریافت کننده تسهیلات بود، ضمن این که تقریباً در تمام تولیدات استان غیر از تولید محصولات فولادی و آجر، افزایش میزان تولیدات را شاهد بودیم./ روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان 


http://www.caspiankhabar.com/6860



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96