اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:

63 درصد اعتبارات گلستان در روستاها در روستاها خرج می‌شود/ فرمانداران مشکلات روستاها را به ادارات مرتبط ارجاع دهند
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: سال گذشته 63 درصد از اعتبارات استان گلستان در روستاهای این استان هزینه شد.

 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت:سال گذشته 63 درصد از اعتبارات استان گلستان در روستاهای این استان هزینه شد.

به گزارشکاسپین خبر، علی نصیبی  در جمع خبرنگاران استان در خصوص اعتبارات مرتبط با دهیاری‎ها اظهار کرد:طبق مصوب دولت از اردیبهشت سال 1395 اعتبارات مرتبط با دهیاری‎ها به طور مستقیم از طریق سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎ها و اداره کل امور مالیاتی به حساب دهیاری‎ها واریز می‎شود و یک ریال از این اعتبار به حساب مجموعه استانداری واریز نخواهد شد.

وی تصریح کرد:اعتبار مرتبط با دهیاری‎های بر حسب جمعیت روستا به حساب دهیاری‎ها واریز و حداقل 60 درصد از این اعتبار در فعالیت‎های عمرانی روستا هزینه می‎شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه دهیاری به عنوان نهاد مردمی نقش مهمی در توسعه عمران و آبادانی روستاها دارد، افزود:بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت استان گلستان یک میلیون و 868 هزار نفر است که 871 هزار و 546 نفر در روستاها زندگی می‎کنند در واقع 46 درصد از جمعیت گلستان را روستاییان تشکیل می‎دهند.

نصیبی خاطرنشان کرد:تا سال گذشته 821 دهیاری در سطح استان فعالیت می‎کردند که سال پیش مجوز فعالیت 69 دهیاری دیگر را از وزارت کشور اخذ کردیم.

وی ادامه داد:با توجه به مشکلاتی که در سطح روستاها وجود دارد اعتبارات متعلق به روستاها پاسخگوی عمران و توسعه روستایی نیست، از آنجایی که نیمی از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‎دهند باید نیمی از خدمات سازمان‎ها در روستاها انجام شود از اینرو سال گذشته 63 درصد از اعتبارات استان در روستاها هزینه شد.

نصیبی اذعان کرد:34 نهاد متولی ارائه خدمات به روستاها هستند در این راستا از فرمانداران درخواست می‎کنیم در وهله اول مشکلات روستا را به اداره کل مرتبط انتقال دهند.

وی گفت:20 و 21 تیرماه، استان گلستان برای نخستین بار میزبان مدیران کل امور روستایی و شوراهای کشور است و در این نشست تبیین توسعه برنامه‎های روستایی در سال 1396 انجام می‎شود و دستاورد آن جذب اعتبارات ویژه برای روستاییان خواهد بود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/6804



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96