اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرماندار ویژه گنبدکاووس

افزایش فراوان کشت شالی روستاهای گنبدکاووس را با کمبود آب مواجه کرد/ باید با متخلفان کشت شالی به شدت برخورد شود
فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهار داشت: کشت شالی درسال جاری و گرمای بالای هوا، برخی روستاهای این شهرستان را با کمبود آب شرب مواجه کرده است.

 معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با ابراز گله مندی از کشت بی رویه شالی اظهار داشت:کشت این محصول درسال جاری و گرمای بالای هوا، برخی روستاهای این شهرستان را با کمبود آب شرب مواجه کرده است.

به گزارشکاسپین خبر، عبدالقدیر کریمی  افزود:امسال کشت شالی به دلیل افزایش قیمت برنج در بازار نسبت به سال قبل در این شهرستان بسیار افزایش یافته که این امر سبب افت شدید سطح آب های زیرزمینی و ایجاد مشکلاتی برای چاه های تامین آب شرب برخی روستاهای گنبدکاووس شده است.

وی خاطرنشان کرد:باید تمهیداتی اندیشیده شود تا جلوی کشت شالی که بالاترین نیاز آبی را نسبت به دیگر محصولات دارد، گرفته شود و در این خصوص متولیان امر با همکاری دستگاه قضایی با متخلفان بشدت برخورد کنند.

کریمی افزود:اگر کشت شالی با وضعیت فعلی ادامه یابد، بسیاری از روستاها و حتی شهر گنبدکاووس با مشکل کمبود آب شرب مواجه می شوند.

وی با اشاره به ایجاد مشکل کمبود آب شرب دربرخی روستاهای بخش مرکزی و بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس، تصریح کرد:برای رفع مشکل کمبود آب قرار است، در روزهای آینده معاون وزیر نیرو به این شهرستان سفر کند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی گنبدکاووس با ابراز گله مندی از روند رو به رشد کشت شالی دراین شهرستان با اقلیم گرم و خشک و میانگین بارش کمتر از 250 میلی متر، گفت:کشت این محصول به هیچ وجه به کشاورزان توصیه نمی شود.

رحمت الله غیادی افزود:درسال گذشته حدود 10 هزار هکتار شالی در گنبدکاووس کشت شد که پیش بینی رشد 20 تا 30 درصد کشت این محصول درسال جاری وجود دارد.

وی اضافه کرد:با توجه به ادامه روند کشت شالی در گنبدکاووس هنوز آمار رسمی از میزان کشت این محصول به دست نیامده و کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی درحال جمع آوری آمار هستند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/6786



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96