اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



زمان اجرای طرح محوطه‌سازی برج جهانی قابوس اعلام شد/ 2 ماه شیرین در انتظار بلندترین برج آجری جهان
مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان گفت: از هفته آینده همزمان با روز گنبدکاووس، طرح مرمت، محوطه‌سازی و استحکام‌بخشی برج جهانی قابوس آغاز می‌شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان گفت:از هفته آینده همزمان با روز گنبدکاووس، طرح مرمت، محوطه‌سازی و استحکام‌بخشی برج جهانی قابوس آغاز می‌شود.

به گزارشکاسپین خبر، ابراهیم کریمی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی هتل لابوس شهرستان رامیان اظهار داشت:مرمت، محوطه‌سازی و استحکام‌بخشی برج قابوس گنبدکاووس را هفته بعد در جشن روز گنبدکاووس آغاز می‌کنیم.اقدامات استحکام‌بخشی و اجرایی در برج قابوس گنبدکاووس حدود 2 ماه طول می‌کشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد:دو جشنواره مهم را برای تابستان امسال در پیش داریم که نخست جشنواره"سفره گردشگری"است که با حضور 4 استان گلستان، مازندران، گیلان و قزوین در شهر گرگان برگزار می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد:این جشنواره از 21 تیر تا 24 تیرماه با حضور برندهای معروف غذایی کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت:در این جشنواره همه اماکن اقامتی 4 استان یاد شده غذاهای محلی خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

وی یادآور شد:"جشنواره بین‌المللی اقوام"نیز 13 تا 17 شهریور در محل نمایشگاه بین‌المللی گلستان در گرگان با حضور 31 استان کشور برگزار می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان بیان کرد:رامیان به‌لحاظ گردشگری و صنایع‌دستی جزء نقاط قوت استان گلستان محسوب می‌شود و منطقه قلعه میران رامیان به عنوان دومین ژئوپارک کشور ثبت ملی شده و فاز اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

کریمی ادامه داد:رامیان 44 اثر ثبت شده ملی دارد و ثبت ملی دوتار قزلباش و گل رامیان جزء برنامه‌های آتی ما است و در گذشته نیز مراسم روز عاشورای رامیان و آبشار شیرآباد ثبت ملی شده‌اند.

وی تصریح کرد:حدود یک‌هزار نفر هنرمند در 6 رشته صنایع دستی شهرستان رامیان در کنار مرکز تخصصی ابریشم بافی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه رامیان در هر 3 حوزه میراث، صنایع و گردشگری قابلیت‌های فراوانی دارد، تاکید کرد:هدف‌ما توازن‌بخشی در سراسر استان بوده تا قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کل استان بالفعل شود./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/6742



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96