اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

برنامه‌های گردشگری گلستان برای مسافران تابستانی اعلام شد/ جشنواره اقوام شهریورماه برگزار می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری گلستان از اجرای ۲ طرح و جشنواره در ایام تابستان در گلستان خبر داد.

 مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری گلستان از اجرای ۲ طرح و جشنواره در ایام تابستان در گلستان خبر داد و گفت:طرح"سفره گردشگر"از ۲۱ تا ۲۳ تیر برای نخستین بار در استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارشکاسپین خبر، ابراهیم کریمی  در جمع خبرنگاران درباره طرح های گردشگری تابستان امسال اظهار داشت:در چند روز نخست آغاز مسافرت‌های تابستانه بیش از 350 هزار گردشگر از مناطق مختلف استان بازدید کردند و بیش از 50 هزار نفر هم در هتل‌ها، اقامتگاه، بوم‌گردی‌ها و مکان‌های تعیین شده، اقامت کردند.

وی تصریح کرد:استان گلستان ظرفیت‌های خوبی دارد به همین علت خدمات ویژه در ستاد خدمات سفر در نظر گرفته شد و گشت‌های نظارتی هم تشکیل واز مناطق بازدید کرده‌اند.

وی تاکید کرد:این میزان گردشگر برای استان مناسب است و برای جذب گردشگر در ایام تابستان اقدامات زیادی انجام شده است.

کریمی درباره فضای گردشگری گلستان گفت:در حوزه جاذبه گردشگری استان از مناطق بشری برخوردار است که هم کوهستانی و هم جنگلی است، قلعه میران، ناهارخوران و جهان‌نما از جمله مناطق کوهستانی و وجود آبشارهای کبودوال، لوه و شیرآباد و وجود دریای خزر بر ظرفیت گلستان افزوده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد:وجود ساحل گمیشان، ترکمن و بندرگز زمینه خوب جذب گردشگر را بوجود آورده و میراث تاریخی باارزش مانند برج قابوس محل بلندترین برج آجری دنیا، دیوار تاریخی جرجان و برج رادکان زمینه سفر گردشگران به گلستان را فراهم کرده است.

وی درباره فرهنگ و سنت اقوام در گلستان هم تصریح کرد:در حوزه فرهنگ و سنت اقوام ظرفیت فرهنگی خوبی داریم و وجود اقوام بسیار سبب رغبت گردشگران شده است.

کریمی اظهار کرد:از مدت‌ها پیش احداث بازارچه‌های صنایع دستی را در دست کار خود داریم که در کنار ایجاد اشتغال، شور وشعف در هنرمندان ایجاد کرده و سبب شده گردشگران از سوغات دستی گلستان سوغات به شهر و دیار خود ببرند.

مدیر کل میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری گلستان از اجرای 2 طرح و جشنواره در ایام تابستان خبر داد و افزود:از 21 تا 23 تیر طرح"سفره گردشگر"در استان برپا می‌شود که برای نخستین بار در استان است و با مشارکت استان‌های گلستان، گیلان، مازندران و قزوین برپا می شود.

وی اظهار کرد:همچنین از 13 شهریور یازدهمین جشنواره اقوام ایران زمین برای جذب بیشتر گردشگر در استان گلستان در نظر گرفته شده است./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/6724



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96