اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نصیبی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای گلستان:

مدیران روستایی کشور به گرگان می‌آیند/ برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای شوراهای روستایی گلستان
مدیر کل دفتر امور روستایی وشوراهای گلستان از میزبانی گرگان برای گردهمایی مدیران روستایی کشور در تاریخ ۲۰ و ۲۱ تیرماه خبر داد.

 مدیر کل دفتر امور روستایی وشوراهای گلستان ازمیزبانی گرگان برای گردهمایی مدیران روستایی کشور در تاریخ ۲۰ و ۲۱ تیرماه خبر داد.

به گزارشکاسپین خبر، علی نصیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت:20و 21 تیر ماه میزبان گردهمایی مدیران روستایی در گرگان و استان گلستان با حضور مقامات عالی‎رتبه کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد:رویکرد ما این بود که با توجه به ظرفیت که در استان در حوزه روستایی داریم ارتباط شایانی با مدیران ارشد کشور در حوزه روستایی داشته باشیم.

مدیر کل دفتر امور روستایی وشوراهای گلستان ادامه داد:هنوز فعالیت شورای پنجم آغاز نشده ولی تا کنون نسبت به آموزش شوراها در شش روستای استان اقدام کردیم و در طی یک ماه آینده 3 هزار و 200 نفر از اعضای شورا های روستایی استان آموزش‎های لازم شورا را می‎بینند.

نصیبی با بیان اینکه در تلاش هستیم دو مرحله دیگر آموزش اعضای شورای روستایی را برگزار کنیم، افزود:چهار دوره آموزشی دهیاران ، آموزش ناظران فنی و دهیاران، دو دوره آموزش آتشنشانی در طی سال 1395 و امسال برگزار کریم.

ایجاد 50 پایگاه آتش‌نشانی در روستاهای گلستان

وی یادآور شد:در هر 50 دهستان استان یک پایگاه آتشنشانی ایجاد کنیم و تا کنون 27 پایگاه آتش‎نشانی در استان داریم و در طی دو ماه آینده چهار پایگاه آتشنشانی ایجاد کردیم..

مدیر کل دفتر امور روستایی وشوراهای گلستان تاکید کرد:در تلاش هستیم که 50 پایگاه آتشنشانی را در استان داشته باشیم و این پایگاه‎ها تجهیزات مورد نیاز آتشنشانی اندیشیده شده است.

نصیبی افزود:از سربازان وظیفه به عنوان راننده خودروهای آتش‌نشانی به‌کارگیری شده و تا کنون 30 سرباز با آموزش‎های لازم آتشنشانی استفاده کردیم.

وی خاطرنشان کرد:از سال 1383 تا کنون ماشین‎آلات مختلفی از جمله نیسان، کمپرسی سنگین، بیل میکانیکی و تراکتور در اختیار قرار گرفته شده و دقت لازم در بهره‎بری از این ماشین‎آلات و کسب درآمد انجام نمی‎شد و تلاش کردیم که با فعالیت‎های این خودروها درآمد دهیاری‎ها را افزایش دهیم.

مدیر کل دفتر امور روستایی وشوراهای گلستان با بیان اینکه تیم‎های مختلفی برای نظارت دهیاری‎ها و شرکت تعاونی‎های روستایی ایجاد کردیم، افزود:27 شرکت تعاونی روستایی داریم که در طی 27 هفته گذشته با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نظارت از این شرکت‌ها انجام شد.

نصیبی گفت:بسیاری از اقداماتی که در استان به شکل پایلوت برگزار شد پس از آن در کشور دنبال شد.

46.3 درصد جمعیت استان گلستان روستایی است

وی به ارزش‎یابی دهیاری‎های استان اشاره کرد و تاکید کرد:مجوز تاسیس 61 دهیار را در سال 1395 گرفتیم که با احتساب این‎ها 869 دهیاری در استان وجود دارد.

مدیر کل دفتر امور روستایی وشوراهای گلستان به جمعیت روستایی استان اشاره کرد و افزود:از یک ملیون و 868 هزار و 819 نفر ساکن استان گلستان 871 هزار و 546 نفر ساکن در روستاها استان هستند.

نصیبی با بیان اینکه 46.3 درصد جمعیت استان گلستان روستایی است، 937 روستا بالای 20 خانوار است که 9.3 مورد شورای روستایی دارند و 869 دهیاری در استان وجود دارد.

وی گفت:بالغ بر 2 هزار و 600 نفر پرسنل دهیاری در سطح استان گلستان فعالیت هستند که ساماندهی اداری این افراد کار بسیار گسترده‎ای است.

مدیر کل دفتر امور روستایی وشوراهای گلستان با بیان اینکه دهیاری‎ها از محل سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎ها و محل امور مالیاتی اعتبار دریافت می‎کنند، تاکید کرد:180 پروژه جدید از محل اعتبارات دهیاری در سال 1395 تعریف کردیم و همچنین در سال 1394 از محل اعتبارات بند"ه"89 پروژه به استان اختصاص داده شده بود که به نظارت آن توجه ویژه‎ای داشتیم./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/6723



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96