اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل میراث فرهنگی استان:

پایانه تخصصی صنایع‌دستی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه گنبدکاووس نامزد شهر جهانی فرش ترکمن است، گفت: پایانه تخصصی صنایع‌دستی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان  با بیان اینکه گنبدکاووس  نامزد شهر جهانی فرش ترکمن  است، گفت:پایانه تخصصی صنایع‌دستی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر،  ابراهیم کریمی  صبح امروز در مراسم متمرکز  روز جهانی صنایع دستی  در  باشگاه فرهنگیان  اظهار داشت:مهم‌ترین اتفاق خوب برای شهر گنبدکاووس، تبدیل شهر گنبدکاووس به شهر ملی ترکمن بود که با توجه به ظرفیت خوب این شهرستان و ثبت برج قابوس می‌تواند در توسعه گردشگری موثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود:پس از تبدیل شدن گنبدکاووس به شهر ملی فرش ترکمن، برای نامزد شدن در جهان ارسال شد و امید داریم این شهر کاندیدای شهر جهانی فرش ترکمن و زیورآلات شود.

وی تصریح کرد:همچنین رونمایی از تمبر اختصاصی، تمبر صنایع دستی نیز در این شهر صورت گرفت.

کریمی گفت:ایجاد چنین مراکزی سبب توجه و تمرکز حوزه گردشگری به این شهر و همچنین سبب توسعه صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد:توجه سازمان میراث فرهنگی به شهرستان پس از ثبت شدن 4 مورد در این شهرستان سبب ایجاد و توسعه تعاونی‌ها و کارگاه‌های فرش و بالطبع ایجاد اشتغال و تولید مضاعف خواهد شد.

بازارچه دائمی صنایع دستی در همه شهرهای گلستان راه اندازی می‌شود

وی تامید کرد:اگر زیرساخت‌های پایانه تخصصی صنایع دستی و مرکز تخصصی زیور آلات در گنبدکاووس ایجاد شود، اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی کامل دارد تا این مراکز را ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت:یکی از اصلی‌ترین حوزه‌ها، با توجه به ظرفیت خوب، صنلیع دستی است.

وی افزود:از سال گذشته در استان ایجاد بازارچه را در استان مدنظر قرار دادیم که نخستین بازارچه در گرگان، دومین بازارچه در سال جاری، در بندرگز و امروز در گنبدکاووس دایر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد:این بازارچه‌ها در 31 غرفه به صورت رایگان به مدت یکسال واگذار شده و با همکاری صندوق کارآفرینی با ارائه تسهیلات می توانند تملک کنند.

کریمی تاکید کرد:تلاش داریم تا این بازارچه‌ها را به صورت جدی در همه شهرهای استان گلستان دایر کنیم.


http://www.caspiankhabar.com/6651



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96