اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



با حضور مسئولان استانی و کشوری

موزه باستان‌شناسی گرگان بازگشایی شد
موزه باستان‌شناسی گرگان پس از ساماندهی و بهسازی امروز با حضور مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی کشور و استاندار گلستان افتتاح شد.

موزه باستان‌شناسی گرگان پس از ساماندهی و بهسازی امروز با حضور مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی کشور و  استاندار گلستان  افتتاح شد.

به گزارشکاسپین خبر،  ابراهیم کریمی  مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان صبح امروز در مراسم بازگشایی موزه باستان‌شناسی گرگان اظهار داشت:برای ساماندهی و بهسازی موزه باستان شناسی گرگان از 5 سال گذشته تاکنون مبلغ 12 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در موزه باستان شناسی گرگان افزود:راه‌اندازی آزمایشگاه مرمت اشیاء که از مجهزترین آزمایشگاه‌ها در سطح استان‌ها قلمداد می‌شود، اجرای عملیات ساماندهی و تجهیز مخزن امن موزه با بیش از 11 هزار قلم اشیاء فرهنگی، بازسازی و تجهیز سالن نمایشگاه اصلی موزه در طبقه فوقانی آن برابر با استانداردهای موزه‌ای و ساماندهی محیطی بخش نمایشگاه سنگ مزار و نمای بیرون موزه از اقدامات انجام شده در این موزه است.

کریمی هدف از اجرای این طرح را حفظ آثار ارزشمند تاریخی دانست و اظهار کرد:با توجه به تنوع و تعداد گسترده آثار حاصل از کاوش‌های علمی باستان شناسی، اشیای توقیف شده توسط مراکز قضایی و اشیای اهدایی و همچنین عدم امکان نمایش همه این آثار در بخش نمایشگاهی موزه‌ها، ضرورت وجود چنین مکانی به منظور حفظ این آثار ارزشمند لازم است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد:موزه فعلی باستان شناسی گرگان در مکان فعلی به سال 1355 باز می‌گردد که به عنوان موزه سنگ قبر افتتاح شد و در بهمن ماه سال 1367 با توجه به افزودن اشیاء باستان‌شناسی و مردم‌شناسی با وسعت حدود 1500 مترمربع عرصه و اعیان به فعالیت خود ادامه داد.

کریمی گفت:به‌مناسبت بازگشایی موزه باستان‌شناسی گرگان بازدید از این موزه از 17 خرداد به‌مدت 8 روز برای عموم مردم رایگان است.

حسن صادقلو استاندار گلستان هم در حاشیه این مراسم و بازدید از موزه باستان‌شناسی اظهار داشت:استان گلستان دارای بقایای تمدنی بسیار وسیع است که اگر به این پتانسیل‌ها به درستی توجه شود به تحلیل‌های جامعی در بحث گلستان‌شناسی خواهیم رسید./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/6639



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96