اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرماندار کردکوی خبر داد:

ثبت‌نام ۳۰۶ داوطلب در شوراهای اسلامی کردکوی
 فرماندار کردکوی از ثبت‌نام ۳۰۶ داوطلب برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردکوی خبر داد.

  فرماندار کردکوی  از ثبت‌نام ۳۰۶ داوطلب برای رقابت در  پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  در کردکوی خبر داد.

به گزارشکاسپین خبر،  مجتبی جمالی  اظهار کرد:در هفت روز ثبت‌نام درمجموع ۳۰۶ نفر برای رقابت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند.

وی افزود:از این تعداد ۲۴۷ نفر در حوزه روستایی و ۵۹ نفر در حوزه شهری ثبت‌نام کرده‌اند.

فرماندار کردکوی ادامه داد:از ۳۰۶ ثبت‌نام کننده عضویت در شوراهای اسلامی هشت خانم در حوزه شهری و ۲۴ خانم در حوزه روستایی ثبت‌نام کرده‌اند.

۶ انصرافی تا قبل از بررسی صلاحیت‌ها

وی اضافه کرد:تا قبل از بررسی صلاحیت‌ها دو نفر در حوزه شهری و چهار نفر در حوزه روستایی انصراف داده‌اند.

جمالی یادآور شد:بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی بخش و شهرستان انجام‌شده و نتیجه قطعی توسط هیئت نظارت تا یکم اردیبهشت اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد:غیر از فعالیت کمیته‌هایی که در ساختار ستاد انتخابات تعریف‌شده، کمیته مشارکت در ستاد انتخابات کردکوی تشکیل‌شده است.

وی خاطرنشان کرد:به‌طورمعمول فعالیت در حوزه افزایش مشارکت انجام می‌شود اما در انتخابات سال گذشته(دهمین دوره مجلس شورای اسلامی)کمیته مشارکت در شهرستان فعال شد و این دوره(پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری)کمیته اختصاصی مشارکت‌ها تشکیل‌شده تا فعالیت‌های این حوزه ساماندهی شود.

فرماندار کردکوی متذکر شد:هدف از تشکیل این کمیته دعوت از همه اقشار و اصناف برای مشارکت بیشتر و انتخاب بهتر است.

برگزاری همایش دانش‌آموزی و رأی اولی‌ها

وی همچنین از برگزاری همایش دانش‌آموزی و رأی اولی‌ها در کردکوی خبر داد و گفت:این همایش با همکاری آموزش‌وپرورش هم برای دانش آموزان دختر و هم پسر برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه دانش آموزان هم در انتخابات و افزایش مشارکت نقش بسزایی دارند، اظهار کرد:پیش‌بینی می‌کنیم در این دوره از انتخابات ۷۸ شعبه شهری و روستایی دایر شود و با توجه به اینکه هر روستا یک حوزه انتخابیه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا محسوب می‌شود تنها یک یا دو صندوق سیار در حوزه شهری و برای انتخابات ریاست جمهوری‌خواهیم داشت.

جمالی متذکر شد:زمانی که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا متناسب با فعالیت‌های مدیریت شهری و روستایی انتخاب‌نشده‌اند در شهرستان آسیب‌های زیادی دیده‌ایم و امیدواریم مردم این دوره با حساسیت و آگاهی بیشتر در انتخابات شرکت کنند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6432



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96