اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

پتروشیمی گلستان نیازمند حمایت دولت است
 استاندار گلستان گفت: به سرانجام رسیدن پتروشیمی گلستان نیازمند پشتیبانی دولت است.

  استاندار گلستان  گفت:به سرانجام رسیدن  پتروشیمی گلستان  نیازمند پشتیبانی دولت است.

به گزارشکاسپین خبر،  حسن صادقلو  عصر شنبه در  جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان  اظهار کرد:بیش از ۹۳ هزار نفر مشترک پتروشیمی گلستان هستند و دولت سهم ۱۳ درصدی خود را واگذار کرد تا دیگر پشتیبان این پروژه نباشد.

وی افزود:پتروشیمی گلستان بیش از ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با پشتیبانی دولت و سرمایه گذاران به سرانجام خواهد رسید.

صادقلو با اشاره به لایحه منطقه آزاد اینچه برون گفت:لایحه منطقه آزاد اینچه برون سه بار به مجلس شورای اسلامی رفته و امیدواریم پشتیبانی های لازم برای به تصویب رسیدن این لایحه انجام شود.

وی ادامه داد:ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در تحول استان تاثیر زیادی خواهد گذاشت و باید پیگیری های لازم انجام شود.

استاندار گلستان با اشاره به پروژه جزیره آشوراده گفت:این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و مطالعات زیست محیطی آن به پایان رسیده و امیدواریم این پروژه مهم گردشگری هم به سرانجام برسد.

صادقلو ادامه داد:در پروژه زه‌کشی استان هم بخشی از تعهدات دولت باقی مانده که امیدوارم این تعهدات هم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به پروژه راه آهن گرگان-مشهد، خاطرنشان کرد:این پروژه هنوز به نتیجه نرسیده و می توانیم آن را به شکل ریل پایه از گرگان به گنبد و سپس به کلاله پیش ببریم و پس از آن تا مشهد ادامه دهیم.

استاندار گلستان با اشاره به بودجه ۲۱ میلیارد تومانی صندوق مهر کارآفرین گفت:با توجه به شرایط اقتصادی استان و موضوع مهاجرت، امیدواریم اعتبارات این صندوق به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

صادقلو با بیان اینکه مهم ترین تولید استان گندم است، اظهار کرد:در ابتدای دولت تولید گندم در گلستان ۷۵۰ هزار تن بود که اکنون به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن رسیده است.

وی افزود:این افزایش تولید گندم گلستان را در رتبه دوم کشور در این بخش قرار داده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان از ۱۳.۷ درصد به ۱۱.۸ درصد رسیده است، گفت:در دولت تدبیر و امید ۵۶ هزار شغل در استان گلستان ایجاد شده است که آمار بسیار خوبی است.

صادقلو با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان یادآور شد:بیش از ۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به شکل مصوبات کارگروه تسهیل و پرداختی بانک ها به ۶۵۱ واحد صنعتی پرداخت شد تا مشکلات عدیده ۲۰۰ واحد برطرف شود.

وی افزود:در ابتدا قرار بود ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شود که بیش از این مبلغ پرداخت شد تا گلستان رتبه هفتم کشور در این بخش را کسب کند.

صادقلو یادآور شد:۵۱ واحد صنعتی در استان گلستان بیش از چهار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام داده اند.

وی با اشاره به پروژه های استان در دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد:در استان گلستان هشت هزار و ۳۰۳ پروژه در دولت تدبیر و امید، افتتاح و کلنگ زنی شد که فقط ۵۹۵ مورد آن مربوط به کلنگ زنی بود و این ۵۹۵ پروژه هم ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.


http://www.caspiankhabar.com/6387



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96