اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

کمرنگ کردن انتخابات خیانت به انقلاب و نظام است
استاندار گلستان گفت: آنهایی که به دنبال کمرنگ کردن انتخابات هستند به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی خیانت می‌کنند.

 استاندار گلستان گفت:آنهایی که به دنبال کمرنگ کردن انتخابات هستند به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی خیانت می‌کنند.

به گزارش كاسپين خبر، حسن صادقلو صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان، اظهار کرد:شرکت در انتخابات یک امر قیامتی است و آنهایی که این موضوع را قیامتی تعریف نمی‌کنند در اشتباه هستند.

وی افزود:خوشبختانه استان گلستان در انتخابات گذشته بیش از ۸۰ درصد مشارکت داشت و از این حیث در کشور نخستین استان بودیم و تکلیف ما این است که مشارکت را افزایش دهیم.

صادقلو تصریح کرد:ملت ما در یوم الله و انتخابات با دنیا حرف می‌زنند و حضور مردم در این اتفاقات موجب تغییر تصمیم‌ها می‌شود، زیرا مشارمت وسیع آثار ملی و بین المللی به دنبال دارد.

وی ادامه داد:البته در این میان عده‌ای هم به دنبال کمرنگ کردن انتخابات هستند که این کار خیانت به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

قول دادن کاندیداها، دغل کاری انتخاباتی است

استاندار گلستان با بیان اینکه نمایندگان شوراهای شهر و روستا باید فرهیخته و عاقل باشند، گفت:شورا جمع عقل است و باید عاقلان و فرهیختگان به صحنه بیایند و اگر این اتفاق رخ دهد، شوراها کارآمد خواهند بود.

صادقلو بیان کرد:در نظارت بر رفتار کاندیداها باید دقیق باشیم، زیرا قول دادن کاندیداها، کلک و دغل کاری انتخاباتی است و همه باید برنامه محور باشند.

وی افزود:بسیاری از نمایندگان شوراها نیازمند آموزش هستند و حتی در بسیاری از مواقع در انتخاب شهردار هم اشتباه می‌کنند.

صادقلو تصریح کرد:عمران روستایی و شهری از مهم‌ترین ارکان توسعه استان است و باید خوب پایه ریزی شوند تا در توسعه استان موفق باشیم.

وی ادامه داد:باید از مجریان انتخابات استان گلستان تشکر کنم که در تعطیلات نوروزی، کار ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا را انجام دادند.

رتبه هفتم گلستان در اقتصاد مقاومتی

استاندار گلستان با اشاره به شعار امسال با عنوان«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، خاطرنشان کرد:این شعار مسئولیت ما را وسیع کرده و اقتصاد مقاومتی یک کار میدانی است و باید شاخص‌های آن را مورد توجه قرار دهیم.

صادقلو با بیان اینکه تولید مقدم بر اشتغال است، یادآور شد:قانون تسهیل و رفع موانع تولید، ابزار مهمی است که می‌تواند موجب گشایش اشتغال شود.

وی افزود:کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گلستان، مشکلات ۱۸۵ واحد تولیدی را حل کرد و با همت بانک‌ها ۷۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شد.

صادقلو تصریح کرد:استان گلستان رتبه هفتم کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی را دارد و این حاصل همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌هاست که در یک خط طولی حرکت کردند.

وی به حضور گردشگران در استان گلستان در نوروز امسال اشاره و اظهار کرد:آمار بیش از ۶ میلیون بازدید گردشگران از گلستان نشان دهنده رونق گردشگری و مطرح شدن استان است و باید از دست اندرکاران ستاد سفر و تسهیلات نوروزی تشکر ویژه داشته باشم که در تعطیلات همواره در صحنه حضور داشتند.

صادرات رویکرد مهم گلستان خواهد بود

استاندار گلستان با بیان اینکه دستگاه‌ها باید به منابع متمرکز دقت بیشتری داشته باشند، گفت:همواره نگاه‌ها به منابع استانی است، ردیف‌های متمرکز زیادی وجود دارند که باید نسبت به توزیع آن حساس باشیم.

صادقلو تصریح کرد:گاهی در روابط ارائه طرح و لایحه به بالادستی خود ضعیف هستیم و باید به ادبیات پیگیری و حساس شدن در اخذ و توزیع بودجه توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال یکی از رویکردهای استان گلستان صادرات است، اظهار کرد:سال گذشته ۳۷ درصد افزایش صادرات داشتیم، اما این کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

صادقلو افزود:متاسفانه در جذب سرمایه گذار عملکرد قابل قبولی نداشتیم و امسال باید این موضوع را مورد ملاحظه قرار دهیم.

وی ادامه داد:ایجاد دولت الکترونیک و استان مجازی هم بسیار مهم است و باید به سمت روش‌های نوین برویم.

۹۲ درصد از مصوبات سفر رئیس جمهور به سرانجام رسید

استاندار گلستان با اشاره به پروژه مسکن مهر در استان گفت:۵۷ هزار واحد مسکن مهر در گلستان افتتاح و به بهره برداری رسید و دولت تمام تعهد خود رد این حوزه را انجام داده و مابقی تعهدات تعاونی‌ها است.

صادقلو با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور ۱۲۱ پروژه مصوب شد، اظهار کرد:تا کنون ۹۲ درصد از این پروژه‌ها به سرانجام رسیده و مابقی هم تا انتهای دولت به اتمام خواهد رسید.

وی افزود:از این میان ۱۲۰ پروژه اقدام شده و فقط برای یک پروژه با نظر دستگاه مربوطه اقدامات لازم انجام نشد.

صادقلو با اشاره به ایجاد ۴۸ هزار شغل در استان گفت:نرخ مشارکت از ۳۴ به ۳۹ درصد رسیده و این افزایش تقاضای شغل موجب افزایش آمار بیکاری شده است.

وی به ضرورت ایجاد صله رحم اداری تاکید و بیان کرد:باید صله رحم اداری ایجاد کنیم تا مسائل راحت‌تر حل شود و شوراهای اداری هم باید موضوع محور باشند.

منطقه آزاد اینچه برون کلید توسعه گلستان خواهد بود

استاندار گلستان با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون کلید توسعه استان خواهد بود، اظهار کرد:دولت ماموریت خود را در این بخش انجام داده و اکنون نمایندگان مجلس باید همت کنند، البته رئیس مجلس شورای اسلامی آن را جزو اولیوت‌های مجلس قرار داده است.

صادقلو افزود:پروژه گردشگری جزیره آشوراده هم بسیار مهم است و فقط موضوع کمیسیون ماده دو باقی مانده و امیدواریم سازمان محیط زیست همکاری‌های لازم را انچام دهد.

وی یادآور شد:موضوعات منطقه آزاد اینچه برون و جزیره آشوراده به همراه راه آهن، سه موضوع مهم استان گلستان هستند که امسال به جد پیگیری آنها خواهیم بود./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6347



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96