اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



لوح ثبت ملی مجموعه سوارکاری گنبد کاووس رونمایی شد
مراسم رونمایی از لوح ثبتی مجموعه سوارکاری شهرستان گنبد کاووس در فهرست آثار ملی کشور در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

مراسم رونمایی از  لوح ثبتی مجموعه سوارکاری شهرستان گنبد کاووس  در  فهرست آثار ملی کشور  در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کاسپین خبر، این مراسم با حضور نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه این شهرستان، فرماندار ویژه شهرستان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان، شهردار و اعضای شورای شهر، جمعی از ورزشکاران، مردم و مسئولین شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان  در این مراسم اظهار کرد:اسب و اسب سواری در آیین، عقاید و فرهنگ قوم ترکمن ریشه دارد و این ویژگی باعث شده تا مجموعه سواری گنبد کاووس به عنوان یک اثر ارزشمند فرهنگی تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت برسد.

 مهندس ابراهیم کریمی  افزود:مجموعه سوار کاری گنبد تنها بنای ورزشی استان است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد:پرونده پیشنهادی کمانچه ترکمن جهت ثبت در فهرست میراث جهانی توسط دبیرخانه شورای ثبت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آماده و به یونسکو ارسال شد.

کریمی خاطرنشان کرد:همچنین پرونده های میراث ناملموس قوم ترکمن(نمد مالی ترکمن، آلاچیق، دیوان مختومقلی فراغی)جهت طرح در شورای عالی ثبت ملی به سازمان میراث‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ارسال شد.

گفتنی است، مجموعه سوارکاری گنبد کاووس در سال 1340 با اهداف مسابقه های کورس اسب دوانی و تولید و پرورش اسب های نژاده ترکمن پایه گذاری شد و این مجموعه 160 هکتار وسعت دارد./ایسنا 


http://www.caspiankhabar.com/6240



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96