اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تعطیلی 35 مرکز غیربهداشتی در گلستان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در 15 روز نخست اجرای این طرح، 9 هزار و 535 مورد بازرسی از مراکز مختلف تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در سطح استان انجام شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان  با اشاره به آغاز  طرح سلامت نوروزی  از اول اسفند ماه در استان گلستان، گفت:در 15 روز نخست اجرای این طرح، 9 هزار و 535 مورد بازرسی از مراکز مختلف تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در سطح استان انجام شده است.

به گزارشکاسپین خبر،  دکتر محمد رضا هنرور  اظهار کرد:طرح سلامت نوروزی در گلستان با بکارگیری 205 نفر در قالب 15  اکیپ نظارتی ستادی  و 83 اکیپ بازرسی  بهداشت محیط  از اول اسفند ماه در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پرسنل بهداشت محیط استان در ساعات اداری و غیراداری و نیز در ایام تعطیل در حال انجام وظیفه هستند، تصریح کرد:این طرح تا 15 فروردین سال 96 ادامه خواهد داشت.

هنرور افزود:در 15 روز نخست اجرای طرح سلامت نوروزی، 9 هزار و 535 مورد بازرسی و نظارت از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی از جمله نانوایی ها، رستوران ها، اماکن اقامتی، فست فودها، قنادی ها و دیگر مراکز همراه با تجهیزات پرتابل انجام گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد:طی این مدت تعداد بازرسی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی، ابزار و تجهیزات از جمله آرایشگاه ها و هتل ها و مراکز اقامتی و تفرجگاهها 2000 مورد، تعداد بازرسی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی از طریق سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی 45 مورد، بازرسی از سامانه های آبرسانی 428 مورد و تعداد بازرسی ها با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان 48 مورد بوده است.

وی تاکیدکرد:برای متصدیان مراکز و اماکن غیر بهداشتی 1619 مورد اخطاریه کتبی صادر، 242 مورد به مراجع قضایی و سازمان های مسئول معرفی شده و 35 مرکز و امکنه نیز تعطیل شدند.

هنرور اضافه کرد:در راستای نظارت بهداشتی بر آب آشامیدنی 4 هزار و 740 مورد آزمایش کلرسنجی و 512 مورد نمونه برداری میکروبی انجام گرفته، همچنین به منظور نظارت بر کیفیت آب استخرهای شنا اقدام به 84 مورد آزمایش کلرسنجی و 71 مورد نمونه برداری میکروبی آب استخرهای شنا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد:در زمینه نظارت بر ایمنی و سلامت مواد غذایی 202 مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و 62 مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی به عمل آمده و همچنین مقدار 10 هزار و 971 کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در سطح عرضه کشف و معدوم شدند./ایسنا 


http://www.caspiankhabar.com/6238



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96