اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مسئول پلیس فتا گلستان مطرح کرد

انتقام‌جویی خواستگار سابق با توهین و نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی در گرگان
مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت و نشر اکاذیب علیه شهروند گرگانی از طریق شبکه‌های اجتماعی کرده بود، خبر داد.

 مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان  از دستگیری فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت و نشر اکاذیب علیه شهروند گرگانی از طریق شبکه‌های اجتماعی کرده بود، خبر داد.

به گزارشكاسپين خبر،  سروان وحید صاحبکاران  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:فناوری‌های نوین با افزایش قدرت گردآوری اطلاعات، مخاطرات و تهدیدهای جدی را برای حریم خصوصی افراد ایجاد کرده است.

وی افزود:در شبکه‌های اجتماعی، چیزی با عنوان حریم خصوصی وجود ندارد و شکسته شدن حریم خصوصی افراد از هر قشر و رده‌ای، سبب ناامنی روانی و اجتماعی می‌شود و می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

مسئول  پلیس فتا  استان گلستان گفت:"بزه‌دیدگان"جرائم سایبری اغلب افرادی هستند که به راحتی اطلاعات خود را در اختیار دیگری قرار داده‌اند و ضعف شخصیتی، ناآشنایی با محیط مجازی و بی‌دقتی در محافظت از داده‌ها از مهم‌ترین دلایل قربانی شدن افراد در فضای مجازی است.

صاحبکاران همچنین گفت:پس از دریافت شکوائیه‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان مبنی بر ایجاد مزاحمت و نشر اکاذیب برای شهروند گرگانی، تحقیقات این پلیس برای شناسایی عامل یا عاملین آغاز شد.

وی افزود:پس از انجام تحقیقات و اخذ اظهارات شاکی پرونده، مشخص شد فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انجام این کار می‌کند که پس از اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی در نهایت متهمه شناسایی و به این پلیس فراخوانده شد که پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیرقابل انکار لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود از انجام این‌کار را انتقام‌جویی از شاکی که خواستگار سابقش بود، اظهار داشت.

سروان صاحبکاران خاطرنشان کرد:در ادامه پرونده برای سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان ارسال گردید.

وی به شهروندان توصیه کرد:از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌که شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کنند از ادامه ارتباط و پاسخگویی و توهین متقابل به فرد اجتناب ورزیده و موضوع را به مرجع قضایی انعکاس دهند.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در پایان از شهروندان خواست تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR، بخش تماس با ما و یا از طریق شماره تماس‌های 21822967 و 21822943 گزارش کنند./تسنيم 


http://www.caspiankhabar.com/6233



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96