اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان:

۵۰ جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاهای گلستان برگزار می شود
 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از برگزاری بالغ بر ۵۰ جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاهای استان خبر داد.

  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان  از برگزاری بالغ بر ۵۰ جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاهای استان خبر داد.

به گزارشکاسپین خبر،  علی نصیبی  پیش از ظهر یکشنبه در دومین جلسه هماهنگی برگزاری  جشنواره های فرهنگ و اقتصاد  در  روستاهای استان گلستان  اظهار کرد:برگزاری این جشنواره ها از سالیان گذشته آغاز شده و اکنون به صورت نظام مند درآمده و در تقویم فرهنگی استان ثبت شده است.

نصیبی افزود:در سال ۹۵  معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری  از این جشنواره ها به عنوان سوغات فرهنگی استان گلستان نام برده و به عنوان الگو به سایر استان ها پیشنهاد کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد جشنواره بر اساس استقبال روستاها از ۳۰ به ۵۰ افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد:این جشنواره ها از یکم بهمن ماه آغاز شده و تا اواخر فروردین سال ۹۶ ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، تاکنون هشت جشنواره برگزار شده و سه جشنواره از سیمای گلستان پخش تلویزیونی داشته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان به اهداف جشنواره های فرهنگ و اقتصاد روستایی اشاره کرد و گفت:ایجاد شور و نشاط عمومی در روستاها، حفظ و احیای میراث معنوی ریشه دار روستاها، افزایش همدلی و همگرایی در بین روستائیان و معرفی توانمندی های اقتصادی روستاهای استان از جمله مهمترین اهداف این جشنواره ها است.

نصیبی به ذکر برنامه های این جشنواره ها­پرداخت و بیان کرد:برگزاری برنامه ها و مسابقات متناسب با سنت ها و عرف روستاها، بازنمایش آداب و سنن مثبت، اجرای موسیقی محلی، اجرای برنامه های آئینی، معرفی شیوه های سنتی زندگی روستائیان، تجلیل از چهره های موفق و خانواده شهدا و ایثارگران و نمایش توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی روستاها جزو مهمترین برنامه ها هستند.

به گفته وی، شیوه نامه برگزاری جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستاهای گلستان در پنج صفحه تدوین شده و در اختیار دهیاری و شورای اسلامی روستاهای استان قرار گرفته است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6200



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96