اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



حاشیه‌های خواندنی از سفر چندساعته وزیر بهداشت به گلستان/ از گلایه پیرمرد بندگزی تا دادن کارت هدیه به دختر ترکمن
اعتراض پرستاران به حقوق معوق، انتقاد بیماران به کمبود کارکنان و همچنین کنایه‌های وزیر بهداشت به مسئولان از مهم‌ترین حاشیه‌های سفر یک‌روزه سید حسن قاضی‌زاده هاشمی به گلستان بود.

اعتراض پرستاران به حقوق معوق، انتقاد بیماران به کمبود کارکنان و همچنین کنایه‌های وزیر بهداشت به مسئولان از مهم‌ترین حاشیه‌های سفر یک‌روزه سید حسن قاضی‌زاده هاشمی به گلستان بود.

به گزارش کاسپین‌خبر، وزیر بهداشت دوشنبه در دویست و بیست و پنجمین سفر استانی خود در دولت تدبیر و امید وارد گلستان شد تا هم‌زمان با دهه مبارک فجر ۴۷ پروژه بهداشت و درمان استان را افتتاح کند؛ سفری چندساعته که با حاشیه‌های بسیاری همراه بود.

هرچند مراسم افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهدا بندرگز با تأخیر خیلی کمی همراه بود اما حضور اهالی بومی و ازدحام مردم در این بیمارستان کار را به‌جایی رساند که در بازدید وزیر از بخش‌های مختلف این بیمارستان به اصحاب رسانه و عکاسان اجازه حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان داده نمی‌شد.

تعداد زیاد نامه‌های تحویل‌شده به هیئت همراه وزیر نشان‌دهنده خیل عظیم مطالبات مردم در این شهرستان بود، مطالباتی که فقط در قالب نامه ارائه نشد و پرستاران بخش اتاق عمل با در دست داشتن شعارنوشته‌هایی با مضمون«هزار وعده خوبان یکی وفا ندارد»به پرداخت نشدن مطالبات خود به وزیر بهداشت اعتراض کردند.

هرچند پاسخ وزیر در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران به پرستاران ارائه شد اما قاضی‌زاده هاشم هر بار که در جمع اصحاب رسانه صحبت کرد اشاره‌ای هم به معوقه‌های حوزه بهداشت و درمان به پرستاران، پزشکان، پیراپزشکان داشت.

وزیر بهداشت در بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان به عیادت بیماران هم رفت و با اهدای شاخه گل از آن‌ها دلجویی کرد که درد و دل‌های صادقانه و بی‌پیرایه پیرمرد بندرگز تل خندی را بر لب‌های قاضی‌زاده نشاند.

سفر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گرگان

این بیمار گفت:این بیمارستان با کمبود نیرو مواجه است و به همین دلیل با توجه به تأکید پزشک معالج برای تعویض پانسمان هرروزه دو روز است که پانسمان من عوض نشده است.

اما مطالبات مردم و اعتراض‌هایی که با صداهای نسبتاً بلند در بخش‌های مختلف و حیاط بیمارستان بیان می‌شد، مانع از گفتگوی وزیر بهداشت با اصحاب رسانه شد.

بازدید سرزده وزیر از دو مرکز بهداشتی و درمانی

برخلاف حاشیه‌های پررنگ در بیمارستان شهدای بندرگز، افتتاح بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی بندر ترکمن که با کمک خیرین شهرستان لار استان فارس راه‌اندازی شده بود، بدون حاشیه و با اهدای گل توسط وزیر و دلجویی از بیماران دیالیزی به پایان رسید.

برنامه بعدی سفر وزیر افتتاح درمانگاه تخصصی و دیالیز بیمارستان آل جلیل آق‌قلا بود که با تأخیر حدود یک ساعت و نیمه همراه بود چراکه دکتر قاضی‌زاده هاشمی ترجیح داده بود در مسیر بندر ترکمن تا آق‌قلا بازدید سرزده‌ای از مرکز بهداشتی شهرستان گمیشان داشته باشد و مرکز بهداشتی و درمانی روستای خواجه لر را افتتاح کند.

پس‌ازآن هم خوش‌آمد گویی سه دختربچه ترکمن با پوشش و گویش محلی در بیمارستان آل جلیل آق‌قلا هم آن‌قدر به مذاق وزیر خوش‌آمد که قاضی‌زاده هاشمی را دست‌به‌جیب کرد و کام این سه دختربچه ترکمن باکارت هدیه شیرین شد و پس‌ازآن پرونده برنامه صبح سفر وزیر بسته شد.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه سفر خود به گلستان به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادای احترام کرد و با حضور وی سلف‌سرویس مرکزی دانشجویی این دانشگاه افتتاح شد.

افتتاح سلف‌سرویس دانشجویی

هرچند افتتاح یک سلف‌سرویس برای بسیاری از گلستانی‌ها پروژه بزرگی به نظر نمی‌رسید اما برای دانشجویان افزایش سه برابری سلف‌سرویس یک اتفاق خوشایند بود.

رئیس اداره امور رفاه و تغذیه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد:طبقه فوقانی سلف‌سرویس مرکزی دانشجویی شهید محمدابراهیم کبیری بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

موسی مهری بابیان اینکه ظرفیت پذیرش این سلف یک هزار و ۲۰۰ نفر است، افزود:این سلف مجهز به سیستم ارائه خدمات به‌طور اتوماسیون تغذیه است.

وی بابیان اینکه این سلف‌سرویس در دوطبقه آماده ارائه خدمات به دانشجویان است، تصریح کرد:مجموع مساحت طبقه همکف یک هزار و ۱۷۰ مترمربع و طبقه فوقانی یک هزار و ۱۳۰ مترمربع است.

وی با یادآوری اینکه طبقه همکف این سلف‌سرویس آذرماه امسال به بهره‌برداری رسیده بود، خاطرنشان کرد:این سلف‌سرویس درمجموع می‌تواند به دو هزار و ۶۸۳ نفر خدمات ارائه کند.

به گفته مهری ظرفیت قبلی سلف‌سرویس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ۵۱۵ نفر بوده و در حال حاضر در هرروز به‌طور میانگین به یک هزار و ۵۰۰ دانشجو خدمات ارائه می‌شود.

کنایه وزیر بهداشت به مسئولان

افتتاح متمرکز ۴۷ پروژه بهداشت و درمان استان که گاهی ۴۴ و گاهی ۴۷ پروژه اعلام می‌شد برنامه بعدی سفر بود که عبدالرضا فاضل که به‌تازگی به‌جای تقی ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان شده نخستین سخنران این آیین بود که به مهم‌ترین نیازهای استان اشاره کرد و خواستار ساخت و تکمیل بیمارستان‌های گرگان و گنبد و راه‌اندازی مرکز درمان سرطان استان و دانشکده داروسازی گلستان شد.

پس‌ازآن هم رامین نور قلی پور، دبیر مجمع نمایندگان استان پشت تریبون رفت و فقط به خیرمقدم گویی به وزیر بسنده کرد گویا تمام نیازهای حوزه بهداشت و درمان مرتفع شده و مطالبه‌ای در این حوزه وجود ندارد.

پس‌ازآن هم نوبت به استاندار گلستان رسید و حسن صادقلو با اشاره به اینکه این سفر چهارمین سفر استانی وزیر بهداشت به گلستان است، خواستار توجه به ظرفیت گردشگری سلامت استان شد.

اما وقتی وزیر بهداشت پای تریبون رفت بابیان اینکه قرار نیست ما قول بدهیم بلکه می‌خواهیم از استاندار، فرمانداران، نمایندگان مجلس و شهرداران قول بگیریم، اظهار کرد:تمام دارایی وزارت بهداشت همین املاک است و آن را هم دودستی تقدیم می‌کنیم.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی افزود:دیگر به حرف زدن راجع به نیازها و قول دادن برای توسعه احتیاج نیست ما زمین‌ها را به استان تقدیم می‌کنیم و شما در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری دهید و وقتی زمین آماده شد ما هم برای تجهیز کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد:گلستان استان فوق‌العاده‌ای ازنظر تحصیلات افراد، ضریب هوشی، وضعیت آب‌وهوا و موقعیت جغرافیایی است و از استان‌های کم‎نظیر محسوب می‌شود اما اینکه نتوانسته‌ایم از دانش و مهارت و فرصت‌های موجود استفاده کنیم از کم‌توجهی و کم‎عرضگی امثال بنده است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6033



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96