اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



حدود 300 هزار گلستانی در حاشیه شهرها زندگی‌می‌کنند/ بیش از 410 هکتار سکونت‌گاه حاشیه‌ای در استان وجود دارد
از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری این استان حدود 15 درصد در این عرصه ها زندگی می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با ابراز نگرانی از گسترش سکونت گاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای حاشیه ای، گفت:از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری این استان حدود 15 درصد در این عرصه ها زندگی می کنند.

به گزارش کاسپین خبر، علی اصغر طهماسبی روز چهارشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان افزود:این سکونت گاه ها بیشتر در حاشیه شهرها ایجاد شده است.

به گفته وی، طبق برخی گزارش ها 410 هکتار سکونت گاه غیررسمی و حاشیه ای در استان وجود دارد که معتقدیم آمارها بیش از این رقم است.

معاون استاندار گلستان همچنین افزود:بودجه اختصاصی از سوی وزارت کشور بر مبنای این آمارها بوده و باید آمار دقیق وبه روز در این بخش تهیه شود.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی گلستان، حاشیه نشینی را یکی از پنج آسیب اجتماعی جدی بیان کرد و زمینه ساز دیگر مشکلات و چالش ها دانست و ادامه داد:رفع مشکل حاشیه نشینی مورد اهتمام هر سه قوه اجرایی، مقننه و قضاییه قرار دارد و در استان نیز این مساله باید پیگیری شود.

وی اضافه کرد:در شهر گرگان رشد حاشیه نشینی در سال های اخیر محسوس بوده و اگر اقدامی برای جلوگیری از این معضل اجتماعی صورت نگیرد در سال های بعد با رشد چشمگیر آسیب های اجتماعی مواجه خواهیم بود.

طهماسبی در پایان خواستار اهتمام بیشتر فرمانداران 14 گانه استان در حوزه رفع مشکل سکونت گاه های غیررسمی و حاشیه نشینی شد./روابط عمومی استانداری گلستان 


http://www.caspiankhabar.com/5950



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96