اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فعالیت تعداد بالای واحدهای فاقد مجوز تولید مصالح ساختمانی در گلستان/ واحدهایی که در مکانی نامشخص مصالح تولید و فروش می‌کنند
مدیرکل استاندارد گلستان تعداد واحدهای فاقد مجوز تولید مصالح ساختمانی در استان را بیش از دارندگان پروانه استاندارد بیان کرد و گفت: این واحدها بدون هرگونه نظارت قانونی در مکان های نامشخص در حال تولید و فروش هستند.

مدیرکل استاندارد گلستان تعداد واحدهای فاقد مجوز تولید مصالح ساختمانی در استان را بیش از دارندگان پروانه استاندارد بیان کرد و گفت:این واحدها بدون هرگونه نظارت قانونی در مکان های نامشخص در حال تولید و فروش هستند.

به گزارشکاسپین خبر، محمود فرمانی درهشتمین جلسه شورای فنی استاندارد استان اضافه کرد:در استان 14 واحد تولید بتن آماده با پروانه استاندارد و 3 واحد فاقد پروانه، 37 سنگ شکن دارای پروانه استاندارد و 31 واحد فاقد پروانه فعالیت دارند.

وی اظهار داشت:همچنین 21 واحد تولید آجر دارای پروانه استاندارد و 3 واحد فاقد پروانه، 7 واحد تولید بلوک پلی استایرن دارای پروانه استاندارد و 12 واحد فاقد پروانه فعال هستند.

فرمانی با یادآوری مشکلات استاندارد سازی در بخش تولید مصالح ساختمانی، ادامه داد:تولید مصالح ساختمانی برای واحدهای کوچک مانند تیرچه، بلوک و موزاییک نیاز به ماشین آلات پیچیده ندارد و با توجه به سهولت تولید، نظارت بر این واحدها بسیار مشکل خواهد بود.

وی از سازمان نظام مهندسی خواست که بر اساس مقررات و آئین نامه ها درخصوص استفاده از محصولات استاندارد در ساختمان ها نظارت داشته باشد.

مدیرکل استاندارد گلستان همچنین در خصوص شرکت های طراحی و مونتاژ آسانسور در استان گفت که حدود 30 شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ و بیش از 100 شرکت فاقد پروانه مشغول فعالیت هستند.

 فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای با مهر استاندارد 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان نیز گفت که با استفاده از فضای رسانه ای و تبلیغات ،فرهنگ استفاده از کالاهای با مهر استاندارد را در جامعه گسترش دهیم.

 حسین پیش قدم ادامه داد:در کشور هر ساله 137 میلیون متر مربع ساختمان تولید می شود و این صنعت با گردش مالی 138 هزار میلیارد تومانی سهم مهمی در اقتصاد دارد، و این درحالی است که در کشور ما عمر مفید یک ساختمان 30 سال است ،ولی در کشورهای اروپایی بعد از 90 سال تنها در وضعیت دکوراسیون داخلی ساختمان تغییر ایجاد می کنند.

وی افزود:جامع ترین قوانین در حوزه ساختمان و نظارت وجود دارد و کارفرمایان و پیمانکاران باید نسبت به استفاده از مصالح استاندارد اهتمام جدی تری داشته باشند.

 رضا مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در خصوص پلمپ آسانسورهای غیر مجاز گفت:استاندارد نسبت به پیگیری وضعیت آسانسورهای فاقد استاندارد اقدام و با نصب بنر در ورودی ساختمان ها دراین مورد اطلاع رسانی نماید.

وی ادامه داد که به سنگ شکن های شهرداری های استان تا پایان بهمن ماه فرصت داده می شود تا نسبت به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد در خصوص واحدهای تولید شن و ماسه اقدام کنند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/5939



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96