اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کشف دام هوایی شکار پرندگان و گوشت گراز وحشی در گلستان/ داغ جریمه 800 هزارتومانی بر دل شکارچی متخلف
ماموران محیط زیست گرگان و گمیشان طی روزهای اخیر 40 کیلوگرم گوشت گراز وحشی، 2 دستگاه موتورسیکلت و 4 رشته دام هوایی را کشف و ضبط کردند.

 ماموران محیط زیست گرگان و گمیشان طی روزهای اخیر 40 کیلوگرم گوشت گراز وحشی، 2 دستگاه موتورسیکلت و 4 رشته دام هوایی را از شکارچیان غیرمجاز در این شهرستان ها کشف و ضبط کردند.

به گزارش كاسپين خبر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان روز شنبه گفت:محیطبانان 600 متر دام هوایی را در تالاب بین المللی گمیشان و در نقطه مرزی ایران با ترکمنستان کشف کردند.

 علی بیانی با اشاره به توقیف 2 موتورسیکلت شکارچیان غیرمجاز در این پایش شبانه ،اظهار داشت:متخلفان با استفاده از تاریکی هوا از محل متواری شده اند ،ولی با اطلاعات بدست آمده از صاحبان این موتور سیکلت ها، اقدامات لازم در خصوص شناسایی و دستگیری این دام گستران غیر مجاز ادامه دارد.

تالاب گمیشان در 35 کیلومتری شمال غربی گرگان مرکز استان گلستان، آبگیر گسترده ای با نیزارهای انبوه و وسعت بیش از 20 هزار هکتار بوده که 14 هزار هکتار آن جزو مناطق شکار، صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست است.

کشف 40 کیلوگرم گوشت گراز وحشی در گرگان 

مامورین یگان حفاظت محیط زیست گرگان حین گشت و کنترل در اراضی کشاورزی روستای سعد آباد شهرستان به فردی مشکوک شدند که با یک دستگاه خودرو جیپ در حال گشت زنی و اقدام به شکار بود.

در این پیوند مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری نیروی انتظامی منطقه انجیراب وارد عمل شده و نسبت به دستگیری متهم اقدام کردند و در بازرسی از خودروی او 40 کیلوگرم گوشت گراز وحشی کشف و ضبط شد.

براساس اعلام محیط زیست، با تنظیم صورتجلسه تخلف پرونده این متهم به مراجع قضایی ارجاع شد.

طبق تحقیقات این سازمان متهم دارای 2 فقره سابقه کیفری در خصوص شکار و صید جانوران وحشی بوده و لذا اقدام نامبرده طبق قانون شکار و صید؛ جرم محسوب شده و قابل تعقیب و مجازات بوده و برابر مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست مستلزم پرداخت هشت میلیون ریال خسارت وارده به محیط زیست است./ايرنا
 


http://www.caspiankhabar.com/5905



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96