اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل هواشناسی استان خبر داد

کاهش 10 درجه‌ای دما در گلستان/ استان در انتظار هفته‌ای سرد همراه با ریزش برف در ارتفاعات
مدیرکل هواشناسی استان گلستان از ورود سه سامانه ناپایدار در طول هفته جاری به گلستان خبر داد.

مدیرکل  هواشناسی استان گلستان  از ورود سه سامانه ناپایدار در طول هفته جاری به گلستان خبر داد و گفت:با ورود سامانه دوم دمای هوا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش کاسپین‌خبر، نوربخش داداشی در رابطه با آخرین الگوهای پیش‌یابی در سطح استان گلستان به خبرنگار مهر گفت:بررسی خروجی مدل‌های جوی نشان می‌دهد که هوای استان تا اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری تحت تأثیر سه سامانه ناپایدار قرار می‌گیرد.

وی افزود:سامانه نخست که یک سامانه کم‌فشار مدیترانه‌ای است از یکشنبه‌شب وارد استان شده و موجب  افزایش ابر ،  بارندگی پراکنده ، گاهی وزش نسبتاً شدید باد و در برخی نقاط موجب مه آلودگی هوا می‌شود، این سامانه صبح دوشنبه از استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد:سامانه ناپایدار دوم که نسبتاسرد و پرفشار هم بوده از ظهر دوشنبه موجب افزایش ابر، گاهی بارندگی، ریزش برف پراکنده در ارتفاعات، گاهی وزش باد شدید، مه غلیظ خواهد شد.

داداشی از کاهش دمای ۱۰ درجه‌ای دما در سطح استان خبر داد و گفت:به دلیل برودت هوا و وقوع پدیده مه غلیظ اختلال در ترددهای جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست، این سامانه دوم تا صبح سه‌شنبه هفته جاری در استان فعال خواهد بود.

وی با اشاره به سامانه سوم اظهار کرد:این سامانه کم‌فشار مدیترانه‌ای از بامداد چهارشنبه از سمت غرب وارد استان شده و موجب پدیده‌هایی مانند افزایش ابر، گاهی وزش نسبتاً شدید باد، بارش باران و برف به‌ویژه در ارتفاعات خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان افزود:از بامداد روز پنجشنبه از فعالیت این سامانه کاسته شده و به‌طورکلی جوی نسبتاً پایدار بر استان حاکم می‌شود.

در حال حاضر دمای شهر گرگان هشت درجه سانتی گراد، مراوه تپه با هفت درجه سانتی گراد سردترین شهر استان و بندرگز با ۹ درجه سانتی گراد گرمترین شهر گزارش شده است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/5851



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96