اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس انجمن انبوه سازان گلستان در سومین همایش انبوه‌سازان مسکن و ساختمان:

وضعیت ساخت و ساز در کشور بحرانی است/ چرا تأمین اجتماعی باید چنین پول سنگینی را بگیرد و خدماتی هم ارائه ندهد؟
رییس انجمن انبوه سازان استان گلستان شرایط کنونی ساخت و ساز مسکن در کشور را بحرانی دانست. 

 رییس انجمن انبوه سازان استان گلستان  شرایط کنونی ساخت و ساز مسکن در کشور را بحرانی دانست. 

به گزارشکاسپین‌خبر،  سید محمد مرتضوی  که در سومین همایش انبوه‌سازان مسکن و ساختمان سخن می‌گفت افزود:عواملی چون تحریم ها و کاهش قدرت خرید مردم در رکود این صنعت بسیار تاثیرگذار بوده اند. 

وی به کاهش صدور پروانه های ساختمانی در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود:در برخی سال‌ها هزینه صدور پروانه شهرداری تا 300 درصد و هزینه خدمات مهندسی تا 70 درصد افزایش یافت.این موضوعات در کنار مواردی مانند رشد اقتصادی پایین باعث شدند قدرت خرید مردم در بحث ساختمان به شدت افت کند.

مرتضوی با بیان اینکه برخی قوانین در این صنعت بسیار نامناسب و قدیمی هستند, ادامه داد:تصویب قوانین فعلی ساخت و ساز به بیش از 20 سال گذشته بر میگردد و نیاز است بازنگری و اصلاح شوند. 

رئیس انجمن انبوه سازان از مراجع دخیل در این صنعت کمک خواست و گفت:شهرداری, نظام مهندسی و مجلس شورای اسلامی میتوانند با کمکشان شرایط فعلی را بهبود ببخشند.

مرتضوی در بخش دیگری‌از سخنان خود گفت:امروز معافیت مالیاتی که موجب حضور انبوه سازان در این صنعت بود، برداشته شده است.مجموع اقدامات اینچنینی مشکلات بزرگتری را در آینده به وجود بیاید.

رییس انجمن انبوه‌سازان گلستان همچنین با انتقاد از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی گفت:سازمان تامین اجتماعی باید به عنوان پشتیبان انبوه سازان عمل کند.یکی به ما بگوید به چه دلیل باید انبوه ساز همان ابتدا 15 درصد هزینه پروانه را به تامین اجتماعی بدهد و هیچ خدماتی هم نگیرد؟

سومین همایش انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با حضور تعدادی از مدیران کشوری و استانی و همچنین فعالان صنعت ساختمان هفدهم آذرماه در تالار دکتر ابراهیمی دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد.


http://www.caspiankhabar.com/5839



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96