اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اين خبر هر چند دقيقه يكبار به روز می‌شود

پوشش زنده سومین همایش انبوه‌سازان مسکن و ساختمان + تصاویر و گزارش کامل
سومین همایش انبوه سازان مسکن و ساختمان در تالار دکتر ابراهیمی دانشگاه آزاد گرگان در حال برگزاری‌ است.

 سومین همایش انبوه سازان مسکن و ساختمان در تالار دکتر ابراهیمی دانشگاه آزاد گرگان در حال برگزاری‌است.

گروه خبریکاسپین خبرپوشش کامل این برنامه را برعهده دارد.

محبی دبیر انجمن انبوه‌سازان گلستان دبیر اجرایی این همایش نیز هست.

به طور زنده در جریان برگزاری این برنامه قرار بگیرید:

برگزاری نمایشگاه جانبی صنعت ساختمان

9:11 :نمایشگاه جانبی سومین همایش انبوه سازان مسکن و ساختمان تا دقایقی دیگر در دانشگاه آزاد گرگان افتتاح میشود.

9:17:نمایشگاه جانبی سومین همایش انبوه سازان مسکن و ساختمان آغاز شد.اعضای هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان و تعدادی از مسئولان در حال بازدید از غرفه ها هستند.

9:35:بازدید رئیس ،دبیر و اعضای هئیت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان از غرفه حامی اصلی همایش ،شرکت هافمن.در این بازدید سید محمد مرتضوی، چند تن از اعضای هیات مدیره و تعدادی از انبوه‌سازان از نزدیک در جریان کارهای این شرکت قرار گرفتند.

9:55:سومین همایش انبوه سازان مسکن و ساختمان با قرائت فرآن در همین لحظه آغاز شد.

10:00: خانم شهرکی مجری سابق صدا و سیمای گلستان برای اجرای این برنامه پشت تریبون قرار گرفت.

سخنرانی رییس انجمن انبوه‌سازان گلستان

10:15:رییس انجمن انبوه‌سازان گلستان به عنوان نخستین سخنران این برنامه پشت تریبون رفت.

10:17:سید محمد مرتضوی با انتقاد از هزینه بالای ساخت و ساز خاطر نشان کرد:در برخی سال‌ها هزینه صدور پروانه شهرداری تا 300 درصد و هزینه خدمات مهندسی تا 70 درصد افزایش یافت.این موضوعات در کنار مواردی مانند رشد اقتصادی پایین باعث شدند قدرت خرید مردم در بحث ساختمان به شدت افت کند.

10:18: وی افزود:قانون‌های مربوط به بحث ساخت و ساز به طور کامل جوابگوی خروج از وضعیت فعلی نیستند.به خصوص قانون پیش‌فروش ساختمان.در واقع نقد قانون موجب اصلاح آن را فراهم می کند، قانون باید روند کار افراد را تسهیل کند.اما در برخی مواقع ابهامات زیادی مطرح است.

10:20: مرتضوی در بخش دیگری‌از سخنان خود گفت:امروز معافیت مالیاتی که موجب حضور انبوه سازان در این صنعت بود، برداشته شده است.مجموع اقدامات اینچنینی مشکلات بزرگتری را در آینده به وجود بیاید.

10:25: رییس انجمن انبوه‌سازان گلستان با انتقاد از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی گفت:سازمان تامین اجتماعی باید به عنوان پشتیبان انبوه سازان عمل کند. یکی به ما بگوید به چه دلیل باید انبوه ساز همان ابتدا 15 درصد هزینه پروانه را به تامین اجتماعی بدهد و هیچ خدماتی هم نگیرد؟

سخنرانی دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور

10:30:پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان که برای شرکت در این همایش از تهران به گلستان سفر کرده است سخنران بعدی است.

10:32: دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با انتقاد از بروکراسی شدید حاکم در صنعت ساخت و ساز خصوصی گفت:در حال حاضر در کشوری هستیم که بالغ بر 80 قانون و آئین‌نامه بر دستان کارآفرینان و تولیدکنندگان قل و زنجیر می شوند.

10:35:پورحاجت افزود:پرواضح است که تا صنعت ساخت و ساز از رکود خارج نشود اقتصاد کشور رونقی نخواهد یافت.

10:40: وی افزود:با توجه به رویکرد مجلس شورای اسلامی به این صنعت امید است قوانین بهتری خاصه در بخش مربوط به سازمان نظام مهندسی وضع و در مجموع اصلاحاتی به نفع مردم و انبوه سازان انجام گیرد.

حضور چند میهمان شاخص در همایش

10:42:از جمله مهمانان شاخص این همایش می‌توان به برزگر رئیس کانون سراسری انبوه سازان، پروفسور ادیب تحلیل‌گر بخش اقتصاد و مسکن، خانوم رزبان، مهندس فروهی، مهندس موذن رییس نظام کاردانی استان تهران و گرزین عضو شورای شهر گرگان اشاره کرد.

سخنرانی مدیر فروش و بازاریابی شرکت هافمن

10:45:مشیرفر مدیر فروش و بازاریابی شرکت هافمن تولید کننده پروفیل upvc سخنرانی خود را آغاز کرد. این شرکت اسپانسرینگ اصلی و حمایت از سومین همایش انبوه سازان مسکن و ساختمان در گلستان را نیز بر عهده دارد.

10:50: مشیرفر در معرفی شرکت هافمن گفت:هافمن دارای گواهینامه تحقیقات مسکن در کشور است و 5 سال به طور مداوم این گواهینامه را دریافت کرده است.امری که ساده نیست و نشان از کیفیت بالای در و پنجره‌های دوجداره تولیدی این شرکت است.

معاون عمرانی استاندار گلستان هم به همایش انبوه‌سازان آمد

10:55:مهندس مروتی معاونت عمرانی استانداری گلستان وارد همایش شد.رییس و تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان به استقبال وی رفتند.

سخنرانی پروفسور ادیب تحلیل‌گر ارشد اقتصاد و مسکن کشور

11:00: پروفسور ادیب تحلیل‌گر بخش اقتصاد و مسکن که از تهران میهمان گلستانی‌ها بود سخنرانی خود را با موضوع آسیب‌شناسی وضعیت موجود در بخش ساخت و ساز خصوصی آغاز کرد.

11:05:وی عامل اصلی رونق در بخش مسکن در گذشته را قیمت بالای نفت دانست و گفت امروز علاوه بر کاهش قیمت نفت نحوه خرج کردن دولت نیز متفاوت شده و هزینه‌های بیشتری از جمله صندوق های بازنشستگی را در بر می گیرد.

11:8: ادیب با بیان اینکه میزان وام دهی بانک‌ها در سال اخیر رشد داشته و قیمت مسکن 3 برابر شده است افزود:در واقع به نوعی اقتصاد ایران کوچک شده است.

11:10: این تحلیل‌گر ارشد بازار مسکن ایران ادامه داد:سالانه قریب به 800 هزار از پروانه های صادر شده برای ساختمان در کشور کاهش می یابد.رقابت برای فروش میان فروشندگان ایجاد شده است اما وضعیت فروش مسکن در سالهای اخیر تفاوت چندانی نداشته است.

11:15: ادیب افزود:قیمت مسکن به هیچ وجه با قدرت خرید جامعه سازگار نیست.پیشنهاد می شود متراژ منازل با توجه به قدرت خرید مردم کاهش یابد و شهرداری نیز در این موضوع همکاری لازم را داشته باشد.

11:20:مسکن باید در جایی ساخته شود که شغل هم وجود داشته باشد.نمی توان وقتی قدرت خرید مردم ناشی از بیکاری بالا باشد توقع رونق در بخش ساخت و ساز را داشت.

11:30:وی انبوه سازان را به بازاندیشی دعوت کرد و گفت: انبوه سازان کشور باید برای حل مشکلات دو تا کار را انجام دهند: یکی اینکه متناسب با نیاز بازار واحد بسازند بسیاری از واحد های بزرگ ،بزرگتر از نیاز مردم است.دوم اینکه باید ساخت واحدهای تجاری را کاهش دهند بازار در حال پوست اندازی است و نیاز ب مغازه های کوچک کمتر و کمتر می شود.در واقع در کشور انبوه سازان نباید به دنبال راه حل باشند.بلکه بخشی از مشکلات را باید در عملکرد خود جست و جو کنند.

11:35: ادیب با اشاره به اینکه بسیاری از سازندگان مسکن و ساختمان نیاز بازار را اصلا نمی شناسند اما دائم می گویند رکود است گفت:به طور مثال سال گذشته تنها یازده درصد ساختمان‌هایی که در تهران به فروش رفته‌اند بالای 130 مترمربع مساحت داشته‌اند اما جالب اینکه میانگین ساخت و ساز در تهران در همین بازه زمانی واحدهای 130 متری و بیشتر بوده است!

حضور تعدادی دیگر از مدیران شهرستان و استان در همایش

11:37:مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، تجری رییس و تعدادی از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان، فدوی و جرجانی اعضای شورای شهر گرگان، شهرداران منطقه 1 و منطقه 3 گرگان، اسفندیاری معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان هم در سومین همایش انبوه‌سازان مسکن و ساختمان حضور دارند..

سخنرانی معاون عمرانی استاندار گلستان

11:40: غلامرضا مروتی، معاون عمرانی استانداری گلستان پشت تریبون قرار گرفت.

11:42:مروتی با اشاره به اینکه درست که است که صنعت ساختمان امروزه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند اما اگر هرکدام از سازمانها به شرح وظایف خودشان توجه کرده و عمل کنند، قطعا مشکلات این صنعت کاهش خواهد یافت.

11:45: معاون عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه صنعت ساختمان در اقتصاد کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند افزود: تعداد بسیاری از صنایع و گاهی حتی اقتصاد یک کشور را نیز به دنبال خودش می کشد.

11:50: مروتی ادامه داد:هر صنعتی از جمله ساختمان باید زنجیره تولید داشته باشد و از حضورغیرمسئولانه بخش های مختلف در این صنعت جلوگیری شود..گاهی تلاش افراد برای کسب سود بالاتراین صنعت را با مشکل مواجه کرده است.

11:52:مروتی همچنین گفت:عمر مفید ساختمان در کشور پایین است و استهلاک ساختمان‌ها هزینه بسیاری را در بر دارد.شهرداری‌ها، سازمان‌های نظام مهندسی و شهرسازی و شوراهای شهرباید راهکارهایی برای تسهیل امور انبوه سازان ارائه کنند.

11:56:معاون عمرانی استاندار گلستان رشد فزاینده واحدهای تجاری در گرگان و گنبد را بسیار نگران کننده دانست و گفت:.قطعا در آینده ای نزدیک ما با تعداد زیادی واحد تجاری ورشکسته و روی دست مانده طرف هستیم.

سخنرانی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان

12:06:مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان سخنران بعدی همایش است.

12:18: مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه:طی 3 سال گذشته واحدهای مسکونی زیادی در گلستان ساخته شده‌اند که هنوز به فروش نرسیده اند گفت: پیشنهاد می‌کنم به زوجین تسهیلات بلندمدت داده شود تا قدرت خرید افزایش یابد ضمن اینکه کاهش نرخ سود بانکی نیز می تواند این روند را تسهیل کند.

12:25:مبارک‌قدم با بیان اینکه قبول ندارد که در صنعت ساختمان رکود حاکم است گفت:مجموع سیاست گذاری‌ها باعث شده در 6 ماهه اول سال 95 شاهد رشد 20 درصدی صدور پروانه در گلستان باشیم.

پخش تیزر معرفی عملکرد شرکت هافمن حامی اصلی همایش

12:33:هم اکنون تیزر شرکت هافمن روی پرده در حال پخش است. 

12:45: بخش اول سومین همایش انبوه‌سازان مسکن و ساختمان به پایان رسید و مدعوین برای صرف میان وعده و استراحت ازسالن همایش خارج شدند.

آغاز بخش دوم همایش

13:20:هم اکنون همه حاضرین به سالن بازگشته اند.و با اعلام مجری برنامه بخش دوم سومین همایش انبوه‌سازان مسکن و ساختمان آغاز شده است.

هنرنمایی گروه موسیقی

13:25:گروه موسیقی سنتی در حال اجرای چند قطعه گوش‌نواز است که با استقبال مدعوین همراه شده.

سخنرانی حامیان برنامه برای معرفی محصولات خود

13:35:مدیر عامل شرکت تاسیساتی گیتی پسند پشت تریبون قرار گرفت.وی محصولات این شرکت را انواع لوله و اتصالات، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر و برق و الکترونیک عنوان کرد.

13:50: مدیر فروش شرکت شیرآلات توکار کلارپویا پشت تریبون قرار گرفت. وی به مزایای محصولات توکار در صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت:استفاده از محصولات به شکل توکار در آینده رضایت بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

سخنرانی نایب رییس شورای شهر گرگان

 14:10:نائب رئیس شورای شهر گرگان پشت تریبون قرار گرفت.

14:15: مهران فدوی گفت:با توجه به وضعیت کنونی رکود صنعت ساخت و ساز در کشور و همچنین شهر گرگان، سازندگان باید روش خود را تغییر دهند و به سلایق نسل جوان امروز توجه داشته باشند.

14:20: نایب رییس شورای شهر گرگان از آمادگی این شورا برای برگزاری کارگاهی با حضور اعضای انجمن انبوه سازان و تحلیل و بررسی مشکلات صنعت ساختمان خبر داد..

14:22:وی با اشاره به اینکه نحوه قیمت‌گذاری منطقه‌ای در شهر گرگان تغییر یافته است گفت:قیمت‌های فعلی مناطق در سال آینده دو برابر خواهند شد.

سخنرانی کارشناسان بازار مسکن کشور

14:25:دکتر فروهی از اقتصاددان کشور برای ایراد سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت.وی با نمایش یک پاورپوینت به بیان شاخصه‌های یک انبوه‌ساز و وجود نیاز به تخصص‌های مختلف در این حرفه پرداخت.

14:30: فروهی ادامه داد:انبوه ساز باید ابتدا نیاز شناسی کرده وپس از آن بازارسازی کند.تحلیل بازار، مدیریت فنی و ارزیابی شرایط از جمله اقدامات مهم ابتدای کار برای یک انبوه ساز بشمار می روند.

14:40:دکتر رزبان کارشناس تحلیل مسکن سخنران بعدی این همایش است.وی تصویری از شرایط فعلی بازار مسکن در کشور ارائه کرد و گفت:بر اساس مطالعات اکنون به ازای هر 100 واحد مسکونی 106 خانوار در کشور وجود دارد.

14:45: رزبان گفت:بر اساس آمار در سال‌های اخیر تقاضا برای واحدهای کوچک و ارزان قیمت در کشور بسیار بالا رفته است.

سخنرانی حامیان برنامه برای معرفی محصولات خود

14:55:شهیدی مدیرعامل شرکت ایستا سازه برای ایراد سخنرانی خود به جایگاه رفت.وی ابتدا به بیان تجربیات و پروژه های انجام شده از سوی این شرکت پرداخت و در ادامه اعمال سیاست های بازارسنجی، بازاریابی و بازار داری را راهکاری برای خروج از رکود در صنعت ساخت و ساز دانست.

سخنرانی رییس نظام کاردانی استان تهران

15:00: رییس نظام کاردانی استان تهران که برای شرکت در این همایش از تهران به گرگان سفر کرده است پشت تریبون قرار گرفت.

15:03: مهدی موذن با بیان اینکه ایران یک کشورزلزله خیز است گفت با این وجود در کشور بیش از 70 هزار بافت فرسوده وجود دارد که مردم در آنها زندگی می کنند!

15:06:رئیس نظام کاردانی استان تهران با انتقاد از اینکه بسیاری از نیروهای فعال در صنعت ساختمان کاربلدی لازم را ندارند گفت: متاسفانه کارگران و سرکارگرانی که ساختمان‌ها را می‌سازند آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و کارت مهارت فنی ندارند.

تقدیر از فعالان عرصه ساخت و ساز در گلستان

15:30:نوبت به تقدیر از تعدادی از فعالان عرصه ساخت و ساز در گلستان رسید.این بخش از برنامه با حضور مرتضوی رئیس انجمن انبوه سازان گلستان، پروفسور ادیب کارشناس ارشد بخش مسکن، فدوی نایب رئیس شورای شهر گرگان، مودن رییس نظام کاردانی استان تهران و... همراه بود.


http://www.caspiankhabar.com/5821



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96