اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



در سیصد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان چه گذشت؟

دادستانی ایثارگری شهردار گرگان را تأیید کرد/ ۱۱ نام جدید بر محله و معابر گرگان تصویب شد
برخی اعضای شورای شهر گرگان با ارائه مدرکی مبتنی بر ایثارگر بودن حسین صادقلو، خواستار حذف بند «د» در صحن علنی شدند.

گرگان–برخی اعضای شورای شهر گرگان که خود را حامیان شهردار می دانند، با ارائه مدرکی مبتنی بر ایثارگر بودن حسین صادقلو ، خواستار حذف بند«د»که براساس آن شهردار برکنار می شود، در صحن علنی شدند.

به گزارشکاسپین خبر، سیصد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه به صورت رسمی و علنی با حضور ۱۲ عضو، برخی مدیران شهرداری و اصحاب رسانه در پارلمان محلی گرگان برگزار شد.

محمدرضا سبطی که قرار بود نطق پیش از دستور هفته را قرائت کند تنها عضو غایب جلسه بود.سید محمد قدس مفیدی رئیس شورا از اعضا خواست چنانچه آمادگی بیان نطق هفته را ندارند پیش از زمان فرا رسیدن موعد اعلام کنند تا عضو دیگری جایگزین شود.

تقدیر و تشکر از خدمات ارائه شده از سوی کارکنان و کارگران شهرداری در روزهای سرد و برفی اخیر شهر گرگان محور نخست سخنان اعضا بود.علاوه بر قدس مفیدی، محمدابراهیم جرجانی، صفرعلی پایین محلی، مهران فدوی و ناصر گرزین از جمله اعضایی بودند که به تشکر از خدمات ارائه شده پرداختند.

جرجانی از مدیریت یکپارچه شهری تشکر کرد و مدعی شد برخی کارگران روزانه تا ۱۵ ساعت مشغول به کار بودند.فدوی نیز ضمن تشکر یک انتقاد را مطرح کرد؛ به گفته وی، در برخی مناطق شیبدار مانند ایرانمهر، اسلام آباد، امام رضا(ع)و گلشهر نیاز بود نیروهای خدمات شهری تمهیدات بیشتری می اندیشیدند.

گرزین هم ضمن تبریک هفته بسیج به مدیریت شهری در مدیریت بحران اخیر«نمره بالایی»داد و از برنامه ریزی و توجه فضای سبز به درختان تقدیر کرد.به گفته رئیس اسبق، گرگان از جمله شهرهای شمالی بود که در سرمای اخیر با مشکل خاصی مواجه نشد.

تصویب«قیام خونین پنجم آذر مردم گرگان»در تقویم رسمی کشور مبحث بعدی اعضا بود.علیرضا پزشکپور رئیس کمیسیون فرهنگی شورا مدعی شد روز پنج آذر از سال آینده در تقویم رسمی کشور نوشته خواهد شد.پایین محلی نیز قیام این روز را«ماهیت مردم گرگان»عنوان کرد و از عدم انعکاس لازم در صداوسیما گلایه کرد.

رای«منع تعقیب» شهردار گرگان از سوی دادگستری

حسین ربیعی نیز که به تازگی از سفر زیارتی عراق بازگشته بود گزارش و خاطراتی از این سفر را ارائه کرد.به گفته ربیعی، جمعیت زائر امسال افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته و طی کردن مسیر نجف تا کربلا به مدت سه روز طول کشید.او راهپیمایی زائران در روز اربعین را«بزرگترین نماد امت اسلام»نامید و خواستار ساماندهی زائران حتی پس از مراسم روز اربعین شد.

جرجانی با در دست داشتن نامه ای که از سوی دادگستری استان ابلاغ شده بود اعلام کرد شهردار گرگان«منع تعقیب»شده است.این نامه که در اختیار اعضا قرار گرفته بود حاوی تایید مدرک ایثارگری حسین صادقلو و بلامانع بودن ادامه فعالیت وی است.جرجانی از همین رو خواستار حذف بند منتسب به تصمیم گیری درباره سرنوشت شهردار در صحن علنی شد.

قدس مفیدی در پاسخ به جرجانی بیان کرد هیچ عضوی مانع از حضور صادقلو در جلسات نشده و وی(شهردار)خود تمایلی برای شرکت در صحن هفتگی ندارد.وی تصمیم گیری درباره بند جنجالی را به جلسه روز یکشنبه هیئت رئیسه موکول کرد.

۱۱ نام جدید بر محله و معابر گرگان تصویب شد

ادامه جلسه به بررسی و تصویب نامگذاری های جدید میادین و کوچه های شهر گرگان سپری شد.اعضای کمیته نامگذاری با حضور در شورا اسامی جدید را به صورت لایحه قرائت کردند.از ۲۵ مورد مندرج در لایحه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی، اعضا ۱۱ مورد را با اکثریت آرا تصویب کردند و سایر موارد به علت کمبود وقت به جلسه آتی موکول شد.نامگذاری های مصوب به شرح زیر است:

۱-کوچه ابوذر ۲۹ به نام کوچه«هفت شهید»و اسامی شهدا بر اساس اولویت زمان شهادت اعمال شود ۲-تغییر نام کوچه«قاپی»به نام شهید«علیرضا عابدینی»و نام قاپی به صورت مکمل در کنار نام شهید باقی بماند.۳-خیابان کاشانی ۱۶ به نام شهید«عباس شهریاری»نامگذاری شود.۴-عدالت ۸۲ به نام مکمل بن بست«مولودی»نامگذاری شود.

۵-نامگذاری میدان کوچک داخل شهرک دخانیات به میدان«قلم»۶-نامگذاری میدان هزارپیچ و منطقه گردشگری محدوده آن به«سوگله»۷-نامگذاری انتهای ۶۰ متری افسران، افسران ۲(کوی جهاد سابق)به نام«گندم»۸-نامگذاری کوچه های منتهی به شهرک تالار به نام«آپادانا»و مکمل«آپادانا ۲ و شهید به مرام»

 ۹-نامگذاری رسالت ۵۶ به نام مکمل«قزاق محله»۱۰-نامگذاری پل روگذر واقع در بهارستان(فاز اول)به نام شهید مدافع حرم«احسان حاجی حتم لو)و ۱۱–نامگذاری روگذر واقع در کمربندی(فاز دوم)به نام«چهارهزار شهید استان گلستان»


http://www.caspiankhabar.com/5781



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96