اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



در جلسه شورای شهر مطرح شد

بدهی 6 میلیارد تومانی آب و فاضلاب گرگان به شهرداری مردم را سرگردان کرده است/ انتقاد عضو شورای شهر از ناعدالتی در انتقال شبکه آب شرب
اداره آب و فاضلاب شهر گرگان 60 میلیارد ریال به شهرداری گرگان بدهکار است.

اداره آب و فاضلاب شهر گرگان 60 میلیارد ریال به شهرداری گرگان بدهکار است که این بدهی باعث توقف صدور مجوز حفاری برای انتقال انشعاب آب شرب برای مشترکان خانگی در گرگان شده است.

به گزارشکاسپین خبر، یکی از موضوعات بسیار مهمی که در جلسه دیشب شورای شهر گرگان مورد بررسی قرار گرفت، موضوع بدهی 60 میلیارد ریالی آب و فاضلاب شهر گرگان به شورای اسلامی این شهر بود.

ناصر گرزین عضو شورای اسلامی شهر گرگان و رئیس سابق این شورا، در این خصوص اظهار کرد:در برخی از مناطق شهر گرگان آب و فاضلاب می‌خواهد حفاری انجام دهد تا بتواند خدماتی را برای مردم شهر اجرایی کند اما به دلیل وجود این بدهی، اجرای برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد:این موضوع باید به طور جدی پیگیری شود زیرا با برگزاری جلسات تخصصی و نشست‌های تعاملی، علاوه بر اینکه شهرداری گرگان به مطالبات خود دست پیدا خواهد کرد، شهروندان نیز از دریافت خدمات محروم نخواهند شد.

تاکید بر ناعدالتی در انتقال شبکه آب شرب در گرگان

علی کلاتی عضو چهار دوره شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این خصوص خاطرنشان کرد:یکی از شهروندان به من مراجعه کرد و از نداشتن انشعاب آب و عدم توانایی در اخذ گواهی پایان کار برای ساختمان مسکونی‌اش گلایه و بیان کرد که ساختمان روبروی ساختمان وی به دلیل حضور یکی از مدیران استانی در آن ساختمان، انشعاب آب به سرعت برقرار شد و حتی موفق شد ملک خود را به فروش برساند.

وی به برخوردهای نامناسب برخی از کارکنان شهرداری در پاسخگویی به ارباب رجوعی که در خصوص مشکل آب و فاضلاب و دریافت مجوز حفاری به شهرداری مراجعه می‌کند گلایه کرد و گفت:متاسفانه کارکنان و مدیران سازمان آب گرگان شهروندان را برای اخذ مجوز به سمت شهرداری هدایت می‌کنند و می‌گویند ما پول و امکانات برای اجرای این کار را نداریم و ابتدا شما مجوز شهرداری را اخذ کنید تا ما حفاری را انجام دهیم.

کلاتی همچنین بر مساعدت و همکاری شهرداری در خصوص اجرای پروژه‌های حفاری آب و فاضلاب برای رفاه شهروندان تاکید کرد.

بدهی فاضلاب گرگان به شهرداری

علیرضا لیاقی معاون اداری و مالی شهرداری گرگان در این خصوص با تائید بدهی 60 میلیارد ریالی آب و فاضلاب شهر گرگان به شهرداری این شهر تصریح کرد:معادل این مبلغ عملیات دیگری نیز انجام شده که صورت وضعیت آن هنوز نهایی نشده و این بدهی از سال‌‌های 1391 و 1392 است که آسفالت با قیمت بسیار پایینی بوده و هنوز تسویه نشده است.

وی اضافه کرد:شهرداری گرگان تا به امروز تعامل بسیار خوبی را در این بخش داشته اما سوال اینجاست که اگر ما این بدهی میلیاردی را دریافت نکنیم، از کدام ردیف اعتباری برای موضوعات مالی استفاده کنیم و این خلاء چگونه باید جبران شود.

لیاقی گفت:ما نیز طرح‌های عمرانی را باید در شهر اجرا کنیم و اگر قرار باشد این تعامل یک طرفه تنها از سوی شهرداری گرگان صورت گیرد، ما نیز دچار مشکلاتی خواهیم شد.

وی تاکید کرد:حتی جلسه‌ای را برگزار کردیم و پیشنهاد دادیم آب و فاضلاب این بدهی را در چند مرحله پرداخت کند اما به نتیجه‌ای نرسیدیم و در این بخش ارباب رجوع نیز زمانی که از اداره آب و فاضلاب و دستگاه‌های دیگر ناامید می‌شود، با گلایه و ناراحتی به سمت کارکنان شهرداری گرگان می‌آید که برخی تشنج‌ها نیز ایجاد می‎شود.

تاکید معاون اداری و مالی شهرداری گرگان در خصوص دریافت طلب مالی از اداره آب و فاضلاب آنقدر محکم و مستقیم بود که به سادگی می‌توان برداشت کرد تا زمانی که آب و فاضلاب بدهی خود را پرداخت نکند، هیچ مجوز حفاری برای انشعاب آب در گرگان صادر نخواهد شد.

ناصر گرزین عضو شورای اسلامی شهر گرگان در پایان بررسی این لایحه همچنین بر عدم اجرای کامل و درست پروژه انتقال آب و فاضلاب شهری(EGO)در شهر گرگان انتقاد کرد و گفت:هرچه سریعتر شورای اسلامی شهر گرگان باید جلسه تخصصی را با اداره آب و فاضلاب شهر برگزار کند./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5756



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96