اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مخالفت فرماندار کلاله با مکان انتخابی برای طرح کوچ یک روستا/ برزگر: مکان جدید در آینده یک بحران جدید می‌سازد
فرماندار کلاله گفت: با توجه به اینکه مکان انتخابی برای طرح کوچ روستای سوار پایین از چند جهت به دره منهی می شود، این خود در آینده برای مردم این روستا بحران زا می شود.

فرماندار کلاله گفت:با توجه به اینکه مکان انتخابی برای طرح کوچ روستای سوار پایین از چند جهت به دره منهی می شود، این خود در آینده برای مردم این روستا بحران زا می شود.

به گزارش کاسپین خبر، نصرت برزگر در دیدار خود با تعدادی از اهالی روستای سوار وسط اظهار داشت:با توجه به اینکه مکان انتخابی برای انتقال روستای سوار وسط از چند جهت به دره ختم می شود، من به عنوان فرماندار این شهرستان این مکان را تایید نمی کنم و تنها با موافقت تمامی اهالی با این طرح موافقت خواهم کرد.

وی افزود:این مکان به مرور زمان با بارش باران و سیلاب ها فرسایش پیدا می کند و و باعث رانش خاک آن می شود که مسلما در آینده نزدیک این مشکل برای اهالی تبدیل به بحران می شود.

Untitled 1

فرماندار کلاله تاکید کرد:از جمله راههای رفع این مشکل کانال کشی و ایجاده دیواره بتنی و سنگی است ولی این نیز بصورت موقت خواهد بود و چیزی از بحرانی بودن این روستا نمی کاهد.

برزگر ادامه داد:یکی دیگر از راه حل ها انتقال این اهالی به شهرک کورلر است که بهترین راه پیشنهادی محسوب می‌شود.

وی در پایان گفتگوی خود گفت:با توجه به اینکه طبق بررسی های انجام شده این روستا بحرانی اعلام شده است، تنها با اظهار نظر مدیریت بحران استان می توان تصمیم گیری کرد.

savarvasat 1

برخی از اهالی این روستا مخالف طرح کوچ و برخی نیز موافق طرح هستند و افراد مخالف نداشتن هزینه لازم برای ساخت خانه را دلیل مخالفت خود می دانند و بر اینکه این روستا در طرح گازرسانی قرار گیرد، پافشاری می کنند./کلاله خبر


http://www.caspiankhabar.com/5741



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96