اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آخرین خبرها از طرح سرشماری نفوس و مسکن در گلستان/ رتبه ضعیف گرگانی‌ها در برابر جایگاه نخست مراوه‌تپه‌ای‌ها
دیر اجرایی ستاد سرشماری استان گلستان گفت: در یک روز مانده به پایان مهلت سرشماری اینترنتی تاکنون 41.15 درصد از خانوار‎های گلستانی‎ در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن مشارکت داشته‎اند.

دیر اجرایی ستاد سرشماری استان گلستان گفت:در یک روز مانده به پایان مهلت سرشماری اینترنتی تاکنون 41.15 درصد از خانوار‎های گلستانی‎در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن مشارکت داشته‎اند.

به گزارش کاسپین خبر، حسین پیشقدم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گلستان اظهار کرد:بر اساس آخرین گزارش دریافتی از کشور گلستان در رده هشتم سرشماری اینترنتی کشور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر، 252 هزار و 822 خانوار از جمعیت استان در سرشماری اینترنتی ثبت‎نام کرده‎اند.

 پیشقدم اذعان کرد:برآورد خانوار استان در سال 1395 به تعداد 614 هزار و 325 خانوار است که با توجه به ثبت نام انجام شده، توانستیم از حد نصاب 35 درصد تعیین شده کشور عبور کنیم.

پیشقدم با اشاره به آخرین آمار سرشماری به تفکیک شهرستان‎های استان گلستان افزود:شهرستان مراوه‎تپه با بیش از 66 درصد مشارکت خانوار، هنوز در رده اول سرشماری اینترنتی استان قرار دارد.

وی ادامه داد:نقطه جالب در سرشماری مراوه‎تپه آن است که تنها هشت درصد جامعه شهری این شهرستان در سرشماری شرکت کرده و مشارکت مطلوب روستاهای این منطقه موجب شده حائز رتبه برتر استان شود.

پیشقدم یادآور شد:بر اساس آخرین آمار، تاکنون در این شهرستان 885 خانوار شهری و 10 هزار و 208 خانوار روستایی در طرح ملی سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن مشارکت داشته‎اند.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان گلستان همچنین خاطرنشان کرد:از 252 هزار و 822 خانوار شمارش‌شده در سرشماری اینترنتی استان معادل 44.1 درصد مربوط به جمعیت شهری و معادل 55.9 درصد مربوط به جمعیت روستایی است.

وی با اشاره به رقابت موجود بین شهرستان‎های استان برای کسب رتبه بهتر سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن افزود:گالیکش و گنبدکاووس در رده‌های دوم و سوم بیشترین مشارکت مردم استان در سرشماری نفوس و مسکن قرار گرفته‎اند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان ادامه داد:شهرستان گمیشان، کلاله، بندر 1406 گز، کردکوی، مینودشت، علی‌آباد، آزادشهر و رامیان به ترتیب در رده‎های چهارم تا یازدهم سرشماری اینترنتی گلستان قرار گرفته‎اند.

پیشقدم اضافه کرد:در ته جدول رده‎بندی نیز به لحاظ کم بودن تعداد خانوار سرشماری شده شهرستان‎های گرگان، آق‎قلا و ترکمن قرار دارند که البته تنها شهرستان گرگان با 24.89 درصد ثبت نامی هنوز حد نصاب 35 درصد کشوری را کسب نکرده است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5667



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96