اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اظهارات جالب معاون علوم پزشکی استان

هیچ بک از عطاری‌های گلستان مجوز ندارند/ نسبت به برنامه زمان‌بندی ساماندهی عطاری‎ها کاملاً عقب هستیم
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر لزوم ساماندهی عطاری‎های استان تأکید کرد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر لزوم ساماندهی عطاری‎های استان تأکید کرد و گفت:بیش از 150 عطاری در استان وجود دارد که هیچ‎یک مجوز نداشته و اکثر آنها دارای پروانه خواربارفروشی و خرازی هستند.

به گزارش کاسپین خبر، حمیدرضا جوشقانی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی غذا در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد:سال گذشته کمیته سلامت و غذایی مصوبه‎ای مبنی بر ساماندهی عطاری‎های استان گلستان تصویب کرد که تا پایان سال 1394 همه عطاری‎ها ساماندهی شده و دارای صنف شوند.

وی با تأکید بر اینکه نسبت به برنامه زمان‌بندی ساماندهی عطاری‎ها در استان گلستان کاملاً عقب هستیم، تصریح کرد:در این راستا دستورالعمل و شناسه نیز نوشته شد اما متأسفانه دستگاه‎های ذی‎ربط به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را نداشتند.

کشف 158 نوع دارو در عطاری‎های گلستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان از کشف 158 داروی گیاهی طی 6 ماه نخست امسال در عطاری‎های استان خبر داد و بیان کرد:46 مورد داروی شیمیایی، 30 مورد داروی اعتیادآور و 82 مورد داروی گیاهی در عطاری‎های استان کشف شد.

به گفته جوشقانی، 37 بازدید از عطاری‎های استان صورت گرفت که 21 مورد منجر به کشف و 16 مورد چیزی کشف نشد.

وی افزود:در استان و شهرستان گرگان عطاری‎های باسابقه داریم که می‎توان آنها را ساماندهی و اعتماد مردم را جلب کرد مصوبه خوبی برای ساماندهی عطاری‎های استان در کمیته سلامت و غذایی داشتیم اما در سطح استان اجرایی نشد، کمیته مشترکی با تعزیرات و نیروی انتظامی داشتیم که به صورت مستمر هر هفته بازدید از عطاری‎ها انجام می‎شود که اینها مسکن است هدف ما ساماندهی بوده و اینکه عطاری‎ها شناسنامه‎دار شوند.

بیش از 150 عطاری در استان وجود دارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه بیش از 150 عطاری در استان وجود دارد، ابراز کرد:در عطاری‎ها دیده می‎شود که داروی ناباروری تجویز می‎شود در حالی که مداخله در درمان، غیرمجاز است بسیاری از تابلوهایی که در عطاری‎ها زده شده غیرمجاز هستند که خانه اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید جلوی اینها را بگیرد‎./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5665



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96