اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پیشنهادات اعضای شورای شهر گرگان درباره باغمزار رها شده استاد لطفی/ ربیعی: دوستان استاد نسبت به او کم لطفی کردند
تعیین تکلیف شدن طرح  باغمزار استاد لطفی یکی از موضوعات مهم در سیصد و پانزدهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر گرگان بود.

تعیین تکلیف شدن طرح باغمزار استاد لطفی یکی از موضوعات مهم در سیصد و پانزدهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر گرگان بود.

حسین ربیعی عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه به باغ مزار استاد لطفی اشاره کرد و گفت:دوستان استاد محمدرضا لطفی، به وی کم لطفی کرده اند.

وی افزود:زمانی که خواستند مکانی را برای تدفین استاد در نظر بگیرند، با مذاکراتی که با شهردار داشتیم، وی قبول کرد، تا در تپه های کوی طالقانی 2 هکتار به این امر اختصاص داده شود، اما کسانی که می خواستند پیکر استاد در بافت قدیم تدفین شود با این طرح مخالفت کرده و باعث شدند تا امروز مشکلاتی در این زمینه به وجود بیاید. 

ربیعی گفت:سال گذشته خانواده مرحوم لطفی آمادگی داشتند تا با تشریفات اداری، شرعی و قانونی پیکر مرحوم به مکانی که قبل از آن در نظر گرفته بودیم، منتقل شود، اما باز هم برخی دوستان در این زمینه مخالفت کردند. 

عضو شورای شهر گرگان افزود:ما به اندازه کافی در این زمینه کار و هزینه کرده ایم و از این پس باید امور را به نهادهای مردمی واگذار کنیم، اما باید سعی شود تا مکان کنونی شبیه حافظیه و سعدیه در شیراز شود و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی تصریح کرد:اگر می خواستیم که در مکان کنونی ،بافت قدیم را احیا کنیم، نه تنها این امر میسر نشد، بلکه در این مسیر دچار مشکلات و آسیب هائی شدیم. 

رئیس شورا نیز گفت:جایگاه استاد در قلب مردم است و مزار مرحوم لطفی در گرگان یک فرصت ارزشمند می باشد.

قدس مفیدی افزود:ما معتقدیم در بازتولید بافت تاریخی گرگان غفلت شده و مقبره استاد لطفی بهترین فرصت برای این بازتولید و احیای این بافت بود.

ناصر گرزین عضو دیگر شوراگفت:ساخت باغ مزار مرحوم لطفی یکی از تلاش های ماندگار شورای چهارم است. 

وی ادامه داد:لازم است همه دستگاه ها و ارگان های متولی فرهنگ و هنر به این عرصه ورود کنند و نسبت به تملک یا تغییر کاربری زمین های تملک شده ،اقدام نمایند. 

فائزه عبدالهی عضو دیگر شورای شهر گرگان نیز خواستار مشخص شدن تملک شهرداری بر املاک مجاور مزار و تبدیل به رونق صنعت توریسم در آن منطقه شد. 

عضو با سابقه شورای شهر گرگان نیز دو پیشنهاد را درباره سرنوشت باغ مزار مطرح کرد. 

علی کلاتی در پیشنهاد نخست خود گفت:چنانچه شهرداری می خواهد مالک باغ مزار باشد باید تمام خانه های مجاور و اطراف آن را نیز خریداری کند. 

دومین پیشنهاد وی نیز انتقال سند و تفویض اختیار تملک به هیات امنای باغ مزار بود. 

علیرضا پزشکپور دیگر عضو شورا گفت:باغ مزار لطفی باید طوری طراحی و ساخته شود که تبدیل به یک مکان گردشگری گردد و از همین محل بتوان شهر گرگان و سایر نقاط گردشگری آن را به مسافرین معرفی کرد. 

در نهایت اعضای شورا با طرح پیشنهادی شرکت عمران و مسکن سازان و جمعی از شهروندان که در نامه ای به شورا ارسال شده بود، موافقت خود را اعلام کردند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/5629



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96