اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل شرکت غله گلستان:

یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران گلستانی پرداخت شد
مدیر کل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان گلستان گفت: تاکنون یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندم‌کار استان گلستان پرداخت شده است.

مدیر کل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان گلستان گفت:تاکنون یک هزار و۶۵۰میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندم‌کار استان گلستان پرداخت شده است.

به گزارشکاسپین خبر، حمیدرضا علیمحمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالبات گندم‌کاران استان اظهار داشت:تاکنون یک هزار و 650 میلیارد تومان از بدهی گندمکاران پرداخت شده و 100 میلیارد تومان دیگر آن باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 95 درصد از مطالبات گندم‌کاران گلستانی پرداخت شده افزود:این میزان بدهی نیز تا دهم مهر به گندم‌کاران استان پرداخت می شود.

مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد:کشاورزان گلستانی تاکنون یک میلیون و 362 هزار تن گندم خود را تضمینی فروخته‌اند که 10 درصد آن به دیگر استان‌ها فرستاده شده است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه استان گلستان دومین استان تولید کننده گندم کشور است، گفت:یکصد مرکز خرید در استان گلستان هر کیلوگرم گندم را 12 هزار و 705 ریال از کشاورزان خریداری کردند.

وی مهم‌ترین علت افزایش تولید گندم در استان را بارش‌های مناسب، تهیه بذور اصلاح شده، استفاده از کودهای شیمیایی و ارتقای مکانیزاسیون و کنترل آفات اعلام کرد و افزود:استان گلستان بیش از 620هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.

مدیر کل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان گلستان افزود:میانگین عملکرد سطح گندم آبی در هر هکتار 3 تن و 800 کیلوگرم است که این میزان سال گذشته 3 تن و 400 کیلوگرم بوده و عملکرد سطح دیم نیز از 2 تن و 100 کیلوگرم سال گذشته به 2 تن و 500 کیلوگرم رسیده است./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/5604



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96