اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

امسال ۳۶۴ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گلستان طعمه حریق شد/ روشن کردن آتش برای پخت و پز در جنگل‌ها بیشترین دلیل آتش‌سوزی است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در حدود ۸۷ مورد آتش سوزی در استان گلستان، ۳۶۴ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان در آتش سوخت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت:از ابتدای امسال تاکنون با حدود۸۷مورد آتش سوزی در استان گلستان،۳۶۴هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان در آتش سوخت.

به گزارشکاسپین خبر، ابوطالب قزلسفلو در گفت‌وگو با خبرنگاران در گنبدکاووس اظهار داشت:از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 87 مورد آتش‌سوزی در استان گلستان رخ داده که 364 هکتار از عرصه‌های ملی طعمه حریق شدند و از این سطح حدود 344 هکتار از مراتع بوده است.

وی افزود:با توجه به بارندگی‌های خوب سال جاری و وجود مراتع سرسبز در استان امسال بیشتر سطح آتش‌سوزی‌ها از مراتع استان و در شمال شرق روی داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد:830 هزار هکتار از مساحت استان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد و نزدیک به 5 هزار و 300 کیلومتر مرز مشترک عرصه‌های منابع ملی با اراضی کشاورزی و باغی در استان است.

قزلسفلو تصریح کرد:با توجه به اینکه بیشتر کشت استان گندم و جو است و از طرفی برداشت محصول آن در اواخر بهار و اوایل تابستان است و اوج گرما در این فصل وجود دارد، بیشترین آتش‌سوزی به علت آماده کردن زمین و آتش زدن پسماندهای کشاورزی انجام می‌شود و از طرف دیگر عمده‌ترین آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها به علت روشن کردن آتش برای پخت غذا و سهل‌انگاری در خاموش کردن آن است.

وی اظهار داشت:وظیفه منابع طبیعی به جز خاموش کردن آتش، حفاظت از جنگل‌ها و خروج دام غیرمجاز و قطع درختان توسط سودجویان است که بر این اساس ضرورت نیروی ویژه احساس می‌شود که پیشنهاد می‌شود سازمان جنگل‌ها، علاوه بر نیروی عادی، نیروی بیشتری را برای مقابله در نظر گیرد.

قزلسفلو کمبود امکانات را از دیگر مشکلات دانست و گفت:علاوه بر خلاء پرسنلی، با توجه به اینکه اداره منابع طبیعی یک دستگاه حاکمیتی است نیاز یه بازدید از عرصه‌ها در طول سال ضرورت دارد که از طرف دیگر بیشتر عرصه‌ها صعب‌العبور بوده و برای تسریع در رسیدن و جلوگیری از جرم باید به دستگاه‌های خودرویی تجهیز باشد.

وی ادامه داد:کمبود اعتبارات لازم برای تجهیز نیروها در زمان اضطراری و عملیات‌های ویژه نیز از دیگر مشکلات است./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/5570



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96