اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مطرح کرد

آمار و ارقامی جالب از حوزه اقتصادی گلستان/ از رتبه 24 صنعت تا درآمد 300 میلیاردتومانی مالیات
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان گفت: نرخ تورم استان گلستان در ۳ ماهه نخست امسال ۸.۸ درصد بوده که این در صورتی است که نرخ تورم در کشور ۹.۷ درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان گفت:نرخ تورم استان گلستان در ۳ ماهه نخست امسال ۸.۸ درصد بوده که این در صورتی است که نرخ تورم در کشور ۹.۷ درصد است.

به گزارشکاسپین خبر، داوود طبرسا ظهر امروز در کارگروه اقتصادی و اشتغال استان گلستان اظهار داشت:آمارهایی که اکنون در دست داریم برای سال 92 است و پس از آن هم آمار دقیقی را برای ارائه در دست نداشته‌ایم.

وی افزود:تولید ناخالص استان گلستان در سال 92 در حدود 12 هزار و 899  میلیارد ریال بوده و در بحث درآمد سرانه نیز توانسته‌ایم رتبه 22 کشور را به خود اختصاص دهیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان درباره وضعیت تورم در استان گلستان اظهار داشت:تورم  سال 94 در استان گلستان در حدود 10.7 درصد بوده که این میزان در 3 ماهه نخست امسال به 8.8 درصد رسیده و این در صورتی است که این میزان در کشور در حدود 9.7 درصد بوده است.

طبرسا به نرخ‌های ارزش صادرات و واردات کالا در استان گلستان اشاره کرد و تصریح کرد:ارزش صاردات کالا به کشورها و یا استان‌های دیگر در حدود 254 میلیون دلار و ارزش واردات کالا به استان گلستان در حدود 31 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان درباره ارزش درآمدهای مالیاتی و نرخ بیکاری در استان گلستان اظهار کرد:این اداره در سال گذشته در حدود300 میلیارد تومان از طریق مستقیم و غیرمستقیم مالیات دریافت کرده و نرخ بیکاری در سال 94 استان گلستان در حدود 11.8 بوده است.

طبرسا به تولید ناخالص در استان گلستان اشاره داشت و گفت:در سال 92 توانسته‌ایم 1.3 درصد از تولیدات ناخالص کشور را به خود اختصاص دهیم و از این منظر حائز رتبه 22کشور شده بودیم.

وی به وضعیت صنعت و خدمات استان اشاره کرد و گفت:در صنعت رتبه ما 24 کشور است و دربخش خدمات نیز 1.35 درصد از خدمات کشور سهم ما بوده و توانسته‌ایم در این بخش نیز رتبه 19 را کسب کنیم./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/5564



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96