اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تسهیل در شرایط عضویت در صندوق بیمه روستاییان و عشایر گلستان/ 700 خانواده گلستانی مستمری‌بگیر صندوق هستند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت: 39 هزار نفر از مردم استان زیرپوشش این صندوق هستند که هفت هزار و 230 نفر در سه سال اخیر جذب شده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت:39 هزار نفر از مردم استان زیرپوشش این صندوق هستند که هفت هزار و 230 نفر در سه سال اخیر جذب شده اند.

دانیال پولادوند اظهار کرد:اکنون کارگزاران گمیشان در میان شهرستان های استان رتبه نخست را در جذب کشاورزان، روستاییان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی به خود اختصاص داده اند.

وی افزود:کارگزاران صندوق در شهرستان گمیشان که شرکت های تعاونی تولید هستند به دلیل ارتباط مستقیم با روستاییان و کشاورزان توانسته اند 70 درصد جمعیت هدف این صندوق را جذب و زیر پوشش بیمه اجتماعی در آورند.

به گفته وی؛ در سایر شهرستان های استان جذب جامعه هدف صندوق یکسان بوده و بین 15 تا 20 درصد است که با آسان سازی شرایط عضویت در صندوق در دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی های سال 95 از جمله به شیوه ساماندهی کارگزاران و کمک گرفتن از بخش خصوصی، جذب در این استان افزایش خواهد یافت.

وی افزود:برداشتن محدودیت سنی برای عضویت در صندوق(در گذشته 50 سال برای زنان و 55 سال برای مردان)، عملیاتی کردن ابلاغ قانون بیمه صندوق اجتماعی برای پوشش آن دسته از کشاورزانی که در روستا خانه ندارند و در شهر ساکن هستند(در گذشته فقط ساکنان در روستا و مناطق عشایری)؛ پوشش شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و افزایش حقوق مستمری بگیران با توجه به تورم از راهکارهای آسان سازی گستره پوشش افراد در صندوق بیمه اجتماعی است

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر طبق اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی، سند چشم انداز 20 ساله نظام و سیاست های کلی برنامه پنج ساله چهارم توسعه جمهوری اسلامی و با هدف برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و همچنین رفع تبعیض از سال 1384 فعالیت خود را در سطح کشور واستان گلستان آغاز کرد، فعالیت این صندوق در سه حوزه مستمری پیری، مستمری از کار افتادگی و مستمری پس از فوت است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گلستان با بیان این که از جامعه هدف زیرپوشش صندوق در استان گلستان هنوز 211هزار نفر جذب نشده اند، افزود:با توجه به وجود 126 کارگزار که مسوولیت آنها بر عهده دهیاران و شرکت های تعاونی تولید در استان است و با پالایش و سازماندهی این تعداد کارگزاری تا پایان سال 95، پنج هزارنفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی در خواهند آمد.

پولادوند گفت:برای شتاب دادن به جذب افراد واجد شرایط به منظور برخورداری از مزایای صندوق بیمه اجتماعی علاوه بر سرمایه گذاری در حوزه اطلاع رسانی برای جامعه هدف که حدود 80 درصد آنان از شرایط و مزایای صندوق آگاه نیستند، همکاری بیش از گذشته دستگاه هایی همچون اداره کل دفتر شهری و روستایی استانداری، سازمان جهادکشاورزی با صندوق در استان ضروری است.

وی در خصوص خانوارهای زیر پوشش مستمری بگیر این صندوق نیز اظهار داشت که اکنون 695 خانوار گلستانی مستمر بگیر این صندوق هستند که شامل 637 خانوار مستمری بگیر فوتی و بقیه را از کارافتاده می باشند.

به گفته وی افزایش حقوق مستمری بگیران صندوق از مهر سال 95 به میزان 10 درصد افزایش می یابد که به خانوارهای آنان پرداخت خواهد شد

استان گلستان طبق برآورد اداره کل ثبت احوال یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 نقطه شهری و یکهزار و هفت روستا مستقرند.

خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر گلستان شامل جمعیت واجد شرایط در یکهزار و هفت روستا و 19 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت استان است.

به گفته پولادوند، اکنون هر کشاورز، روستایی و عشایر بالای 18سال سن می تواند عضو این صندوق شود

هر فردی که عضو این صندوق است زمانی که به سن 65سالگی برسد و 15 سال هم سابقه واریزی بیمه داشته باشد بازنشسته می شود و می تواند از مستمری استفاده کند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/5535



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96