اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آتش سوزی در 4 هکتار از زمین های مرتعی خلیج گرگان مهار شد
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: آتش سوزی در 4 هکتار از زمین های مرتعی حاشیه خلیج گرگان با تلاش ماموران این سازمان و همکاری فرمانداری شهرستان مهار شد.

  رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن  گفت: آتش سوزی در 4 هکتار از زمین های مرتعی حاشیه خلیج گرگان  با تلاش ماموران این سازمان و همکاری فرمانداری شهرستان مهار شد.

به گزارشکاسپین خبر،  علی بیانی  اظهارداشت که این آتش سوزی حوالی ساعت 11 امروز در  زمین های مرتعی و درختچه زارهای حاشیه خلیج گرگان  آغاز که با حضور به موقع ماموران محیط زیست مهار شد.

وی ادامه داد:بیشترین پوشش گیاهی منطقه را گیاهان یکساله علفی خانواده پوآسه آ، درختچه های گز و بخشی از گونه های شور پسند حاشیه خلیج گرگان تشکیل می دادند که بر اثر این حریق آسیب دیدند.

بیانی اضافه کرد:با توجه به فعالیت چند واحد دامداری غیرمجاز در این محل، احتمال می رود که عامل انسانی باعث بروز این آتش باشد.

وی با بیان اینکه در این آتش سوزی تلفات حیات وحش مشاهده نشد، افزود:این عرصه ها از مناطق لانه گذاری پرندگان شکاری و کنار آبزی محسوب می شود و جزیی از مناطق تحت مدیریت پناهگاه حیات وحش میانکاله است.

یکی از ماموران حاضر در محل حریق نیز گفت:با وجود پیگیری متعدد ماموران و با گذشت حدود سه ساعت عملیات اطفای حریق از خودرو و نیروهای آتش نشانی شهرستان خبری نشد.

وی که خواست نامش در خبر برده نشود افزود:این آتش سوزی در ضلع جنوبی خلیج گرگان و در مراتع حد فاصل روستای یموت و محله استقلال شهر بندرترکمن واقع در غرب استان گلستان روی داد و بخشی از پوشش گیاهی آن از بین رفت.

خلیج گرگان تنها خلیج دریای خزر در محدوده جغرافیایی ایران بوده که در سال 1354 به همراه تالاب میانکاله و لپوی زاغمرز(در استانهای گلستان و مازندران)به‌عنوان نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.

خلیج گرگان بخشی از پناهگاه حیات وحش میانکاله محسوب می شود.

میانکاله نیز طی یک هفته اخیر چند بار دچار آتش سوزی شده که با حضور ماموران محیط زیست و منابع طبیعی مازندران خاموش شد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/6682



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96