اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر تعاون روستایی گلستان:

 وقفه در خرید پرتقال گلستان موقتی است/ پیش‌بینی خرید تا 10 هزار تن را داریم
مدیر تعاون روستایی گلستان گفت که خرید تضمینی پرتقال درجه سه از باغداران خسارت دیده از سرما و یخبندان پائیز امسال، تا 15 بهمن ادامه داشته و وقفه اخیر در خرید به دلیل صف طولانی در مراکز فرآوری و عرضه این محصول است.

 مدیر تعاون روستایی گلستان گفت که خرید تضمینی پرتقال درجه سه از باغداران خسارت دیده از سرما و یخبندان پائیز امسال، تا 15 بهمن ادامه داشته و وقفه اخیر در خرید به دلیل صف طولانی در مراکز فرآوری و عرضه این محصول است.

به گزارشكاسپين خبر، محمد تقی رجایی روز پنجشنبه اظهار داشت:باغداران شهرستان های گرگان، کردکوی و بندرگز نگران وقفه موقتی در خرید این پرتقال ها نبوده و در کوتاه ترین زمان با رفع مشکل صف طولانی در مقابل مراکز فرآوری از جمله در ارومیه، خرید دوباره از سرگرفته می شود.

به گفته وی ؛ پرتقال درجه سه خریداری شده به نرخ تضمینی هر کیلوگرم پنج هزار و 500ریال از باغداران استان برای دو مراکز فرآوری در ارومیه و جیرفت ارسال می شود.

وی افزود:از اوایل ماه جاری تاکنون پنج هزار و 650 تن پرتقال درجه سه از باغداران استان خریداری و به این دو مرکز فرآوری حمل شده است.

رجایی همچنین از اضافه شدن دو مرکز فرآوری در ارومیه برای دریافت پرتقال های خرید تضمینی شده، خبر داد و گفت:این اقدام تعاون روستایی برای کاهش زمان ایستادن در صف مقابل مراکز فرآوری و کاهش خواب 6 روزه کامیون های حامل پرتقال است.

خرید پرتقال درجه سه تضمینی از باغداران گلستان از هفتم دی امسال آغاز شده است.

تعاون روستایی گلستان خرید تضمینی پرتقال درجه سه از باغداران سه شهرستان گرگان، کردکوی و بندرگز تا 10 هزار تن پیش بینی کرده است.

بروز سرما، یخبندان و کاهش دما تا منفی 14 درجه سانتیگراد در اواخر آذر امسال در استان گلستان باعث خسارت سنگین باغداران بویژه در حوزه باغات مرکبات شد./ ايرنا


http://www.caspiankhabar.com/5907



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96