اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انتقاد دادستان مرکز گلستان از سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌های اجرایی در مسیر سرمایه‌گذاری/ایجاد پنجره واحد ضروری است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: یکی از موانع سرمایه‌گذاری در استان طولانی شدن فرایند دریافت مجوزها و سنگ‌اندازی دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  هادی هاشمیان  در جلسه مشترک دستگاه قضایی با مجمع نمایندگان استان اظهارداشت:در جلسه امروز قوانینی که نقص در بخش‌های شکلی و ماهیتی دارند که امکان حل آن از طریق نمایندگان در مجلس وجود دارد، مطرح شد.

وی اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین موضوع طرح شده در جلسه امروز عنوان کرد و افزود:مصوب شد  دادگستری  با همکاری نمایندگان مجلس در راستای اشتغال و کارآفرینی به تقویت واحدهای تولیدی کمک کند.

این مقام ارشد قضایی استان افزود:پیشگیری از وقوع جرم یکی از مباحثی بود که در جلسه امروز از نمایندگان مجلس برای محقق شدن آن استمداد کردیم.

وی از تشکیل کارگروهی مشترک از نمایندگان استان در مجلس و شورای قضایی هم خبر داد و گفت:یکی از وظایفی که این کارگروه بر آن تمرکز می‌کند نظارت بر دستگاه‌ها و رسیدگی به تخلفات مدیران است.

هاشمیان ادامه داد:رفع مشکلات مردم به ویژه مواردی که نیازمند اصلاح یا تصویب قوانین است از دیگر مواردی است که در این کارگروه دنبال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه به موضوع مشخص نشدن محدوده جغرافیایی مرزهای استان هم اشاره کرد و گفت:این موضوع در مواردی مانند رسیدگی به پرونده‌های زیست محیطی همکاران ما در حوزه‌های قضایی را با مشکل مواجه کرده است.

دبیر مجمع نمایندگان استان هم در این جلسه گفت:از تشکیل تیم مشترک با دادگستری برای رفع نقایص قانون استقبال می‌کنیم و آماده استفاده از نظرهای کارشناسی قضات در فرآیند قانونگذاری هستیم.

رحمت‌اله نوروزی، افزود:استفاده از نظر کارشناسان حقوقی می‌تواند به تصویب قوانین متقن و مطابق با واقعیات جامعه منجر شود.

وی به اقتدار  قوه قضاییه  در برخورد با مفسدان هم اشاره کرد و گفت:سازمان بازرسی و دیوان محاسبات با همکاری با یکدیگر می‌توانند به شناسایی فساد و مدیران متخلف کمک کنند.

 دادستان  عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه با انتقاد از ناکارآمدی برخی قوانین گفت:باید قانونگذاری به سمتی پیش رود که حل مسائل به سمت دستگاه قضایی حواله داده نشود و اگر برای اقداماتی مثل موارد عرضه مواد دخانی تخلف و جریمه‌ای در نظر گرفته می‌شود اجرا و رسیدگی به آن تخلف هم به همان دستگاه متولی ارجاع شود.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود:برای کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا، نیازمند اصلاح قوانین و تصویب قوانین نوین هستیم.

دادستان سیدحسینی، از تاخیر در ایجاد پنجره واحد در استان هم انتقاد کرد و افزود:یکی از موانع سرمایه‌گذاری در استان طولانی شدن فرایند دریافت مجوزها و سنگ‌اندازی دستگاه‌های اجرایی است که شکل‌گیری پنجره واحد بخش زیادی از این مشکل را کاهش می‌دهد.

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بدو امر، ورود دستگاه قضایی به موضوع تعیین تکلیف اراضی ساحلی، حل مشکلات صیادان شهرهای ساحلی استان و نگاه حمایتی به تولید از جمله مواردی بود که نمایندگان استان در جلسه امروز مطرح کردند.


http://www.caspiankhabar.com/91230



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96