اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



یادداشت

دم خروس «سمنا» هویداست
کم کم دم خروس عنوانی به نام سمنا (ستاد مردمی نجات آشوراده) پیدا شده است و قسم های حضرت عباسش «اعتبار» خود را از دست داده است.

🔴دم خروس« سمنا »هویداست

 

🏻رضا عباسی، فعال فرهنگی اجتماعی

 

🔷 کم کم دم خروس عنوانی به نام سمنا(ستاد مردمی نجات  آشوراده )پیدا شده است و قسم های حضرت عباسش«اعتبار»خود را از دست داده است.

 

🔶اعتباری که به واسطه احساس پسندیده مردم نسبت به حفظ محیط زیست و حساسیت منطقی نسبت به اکوسیستم آشوراده ایجاد شده بود.

 

🔷 عملکرد سمنا این گونه می نماید که گویا بیشتر از یک چماق رسانه ای برای تامین منفعت عده ای نیست.حالا چه آگاهانه ابزار شده باشد یا ناآگاهانه.

 

🔶 به نظر می رسد سمنا، بیشتر حاصل یک تفکر متعصبانه منطقه ای است که با ژست مقبول زیست محیطی، منافع افراد را به منافع ملی تبدیل می کند تا در اقتصاد منطقه ای، رقیب را از میدان به در کند.

 

🔷 به اعتقاد بنده، رد پای سمنا را نه در مخالفت با طرح های گردشگری آشوراده، بلکه در مخالفت با هرگونه پروژه اقتصادی در استان گلستان باید یافت.رد پای سمنا، همان رد پای مخالفت ها با منطقه آزاد اینچه برون است.

 

🔶 گرداننده(گان)سمنا، به هیچ چیز سوالی پاسخ نمی دهند.استراتژی آن ها فقط مخالفت است.مشخص نیست چرا دایه های مهربان تر از مادر قبل از سمنا، سمنم(ستاد مردمی نجات میانکاله!)را شکل نمی دهند؟

 

🔷 سمنا نمی گوید چرا طبیعت میانکاله بستر فعالیت های سرمایه گذاری و ساخت هتل می شود و چرا برای بندر امیرآباد که تهدید زیست محیطی منطقه می شود از صد کیلومتری تابلو نصب می کنند؟

 

🔶 چرا سمنا ستاد مبارزه با منطقه آزاد امیرآباد تشکیل نداده است ؟!

 

🔷 سمنا، فقط مغرضانه تهدید می کند و چون فاقد چارچوب های نظری درست زیست محیطی است نمی تواند به پرسش های لاینفک زیست محیطی اقتصاد مردم منطقه پاسخ دهد.

 

🔶 سمنا، ظاهرا فرق بین آگاهی دادن به مردم دلسوز با جوسازی را در این زمانه درک تلگرامی مردم کم مطالعه خوب می داند.برای سمنا مهم نیست که مردمی که کمترین اطلاعات را از آشوراده دارند به صف مخالفان نااگاه بپیوندند.چون منافعش در آگاهی مردم نیست.

 

🔷 سمنا، از بی تجربگی مسئولان استان گلستان و احتمالا یاری برخی از مدیران مازندرانی شاغل در گلستان بهره کافی را می برد.

 

🔶 سمنا، پاسخی برای فقر بندرترکمن و گمیشان ندارد.سمنا حتی کوچکترین اندیشه ای برای بزرگترین دشمن محیط زیست، یعنی فقر ندارد.

 

🔷 برای سمنا مهم، دست نخوردن آشوراده است و سمناچی(یان)می دانند که اساساً آشوراده بخش کوچکی از اکوسیستم بزرگ میانکاله است که در معرض تهدید جدی است.

 

🔶 راستی چرا از سمنا، نجات خلیج گرگان که تهدیدی ملی است شنیده نمی شود؟!

 

🔷 چرا سمنا، هیچ گاه نجات آشوراده(و دست نخوردنش)را در گرو سرمایه گذاری در منطقه بندرترکمن و آشوراده ندانسته است؟

 

🔶 چرا سمنا، هیچگاه بر اجرای طرح بزرگ گردشگری درساحل بندرترکمن اشاره نکرده و نخواسته است تا برای نجات آشوراده، سنگ اندازی ها تمام شود؟

 

🔷 اتفاقا سمنا به خوبی می داند که فیلتر سازمان محیط زیست، فیلترساده ای نبوده و از وجود مشاوران امتحان پس داده کنار طرح محدود آشوراده نیز به خوبی با خبر است.

 

🔶 آشوراده هم به مانند میانکاله موضوعی ملی است و با وجود مسئولان کم تجربه فعلی استان، همان بهتر که طرحی از سوی دولت یازدهم در آشوراده اجرا نشود مشروط به توجه و همتی ملی در رفع فقر و سرمایه گذاری در منطقه برای کاهش بیکاری، جرم و آسیب های اجتماعی پدید آید. در هر حال منطقی است که اگر ملتی محیط زیستش را دوست دارد باید هزینه هایی را هم متقبل شود. چرا سمنا، این هزینه ها را نمی پذیرد؟ از فقر استان چه سودی می برد؟

 

🔷 موضوع چیز دیگری است... باید رد پای سمنا را در جای دیگری یافت.جایی که ما را به طور جدی در صداقت سمناییان نسبت به منافع ملی و محیط زیست مشکوک می کند.جایی که میانکاله را آشوراده معرفی می کند و اذهان را از این پهنه بزرگ مملکت به ۴۰ هکتار از آن منحرف می‌كند.


http://www.caspiankhabar.com/7232



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96