اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



به دلیل شفاف نبودن وضعیت مالی؛

استعفای ۲ عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات گلستان + متن استعفا
«زهره رجبی» و «وحید عرب احمدی» دو عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان از سمت خود استعفا کردند.

 به دلیل شفاف نبودن وضعیت مالی خانه مطبوعات استان گلستان دو عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان از سمت خود استعفا کردند.

به گزارشکاسپین خبر، دو عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان گلستان در اعتراض به شفاف نبودن وضعیت مالی و عدم پیگیری جدی مطالبات صنفی توسط این تشکل از مسئولیت خود استعفا کردند.

«وحید عرب احمدی»و«زهره رجبی»دو عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان گلستان بعد از ۱۶ ماه فعالیت در این تشکل صنفی از مسئولیت خود استعفا کردند و مهم‌ترین دلیل کناره‎گیری خود را کارنامه ناموفق هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و نبود خروجی مناسب درشان و جایگاه فعالان رسانه اعلام کردند.

در متن استعفای این دو عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان گلستان آمده است:

مجمع محترم خانه مطبوعات استان گلستان

با سلام و احترام

خانه مطبوعات یک تشکل صنفی تخصصی است کسانی که سکان هدایت این تشکل را بر عهده می‎گیرند باید افرادی دغدغه‎مند، مطالبه گر و درعین‌حال پاسخگو باشند.

عضویت در هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان گلستان فرصت مغتنمی فراهم کرد تا در سایه اقدام و عمل به نفع جامعه خبری گام برداریم و فصلی نو برای فعالان رسانه رقم بزنیم اما فعالیت ۱۶ ماهه دومین دوره هیئت‌مدیره این تشکل صنفی با فراز و نشیب‎های بسیار روبرو شد و به دلیل شفاف نبودن وضعیت مالی و عدم پیگیری جدی مطالبات صنفی، تداوم اقدامات بی‎سرانجام را به امری ناصواب تبدیل کرد.

بر این باور گرد هم آمدیم تا هیئت‌مدیره خانه مطبوعات که برآمده از یک انتخابات رقابتی و آزاد بود و ترکیب متنوعی از رسانه‎های مختلف مکتوب، مجازی و عکاس خبری است بتواند به بهترین شکل ممکن مشکلات را از میان بردارد و مرهمی برای زخم‎های چندین ساله جامعه خبری باشد اما عدم شفافیت مالی و عدم پیگیری جدی در مطالبات صنفی ما را بر این تصمیم مجاب کرد تا برحسب وظیفه اخلاقی، حرفه‎ای، رسانه‎ای و وجدانی اقدام به استعفا کرده و از اعضای خانه مطبوعات پیرامون خلف وعده‎هایمان عذرخواهی کنیم؛ چراکه شرایط موجود رمقی برای تداوم این فعالیت برایمان باقی نگذاشته است.

فعالیت ۱۶ ماهه این دوره از خانه مطبوعات گلستان نشان داد که این مجموعه توانایی و همدلی لازم در پیگیری مطالبات صنفی جامعه خبری استان را ندارد و همه این اتفاقات در سایه ضعف اجرایی به وجود آمده است.

تشکلی که قرار بود در ساماندهی اعضای حقیقی، خدمات رفاهی، معیشتی، آموزشی، تفریحی، زیارتی و تعامل با مدیران برای در اختیار گذاشتن خدمات دستگاهی، اقدامات مستمر در کارنامه داشته باشد و امنیت شغلی اعضای این تشکل را سروسامان دهد متأسفانه درگیر مسائلی شد که تداوم آن خسران بیشتری را متوجه اعضای این تشکل خواهد کرد حاشیه‎هایی که سبب شده تا در ماه‎های اخیر شاهد فعالیت لاک‎پشتی این تشکل صنفی باشیم و دغدغه‎های فعالان رسانه بر زمین بماند.

مشخص نبودن صورت‌وضعیت هزینه‎های مالی، بی‎اطلاعی برخی اعضای هیئت‌مدیره از مکاتبات انجام‌شده، عدم پاسخگویی شفاف به بازرسان، نتایج مبهم وعده‎های بی‎سرانجام خانه مطبوعات، نامشخص بودن نحوه و چگونگی تائید پرونده اعضاء و عدم برگزاری حتی یک نشست خبری در ارائه فعالیت ۱۶ ماهه این تشکل صنفی مواردی است که بارها در بوته نقد قرارگرفته و نقل محافل اعضای این تشکل بوده است.

علاوه بر آنچه گفته شد از ۱۷ مرداد سال گذشته و در آستانه ۱۷ مرداد سال جاری هنوز تکلیف صندوق حمایتی خبرنگاران مشخص نشده است، همچنان وضعیت ۵۰ میلیون هدیه استاندار گلستان به خبرنگاران بلاتکلیف مانده و در هاله‎ای از ابهام قرار دارد، هنوز برنامه مشخصی برای ادامه کار این تشکل وجود ندارد و مشخص نیست چه کسی قرار است امنیت فعالان رسانه را فراهم و آن‌ها را به آینده امیدوار کند.

گرچه انصراف از مسئولیت دلیل بر عدم مطالبه گری نخواهد بود و در ادامه به‌عنوان عضو کوچکی از خانه مطبوعات در کنار این تشکل صنفی خواهیم بود.

جامعه خبری اگر به دنبال تحول‎خواهی و تغییر به نفع جامعه خبری است باید همواره تأکید بر مطالبه گری داشته و در تعقیب حق‌وحقوق خود از کسانی که بر کرسی مسئولیت تکیه زدند جدیت داشته باشد در غیراینصورت وضعیت ازآنچه هست بدتر شده و مسیر به ناکجاآباد ختم می‎شود./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6761



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96