اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

تا کنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در گلستان گزارش نشده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: تا کنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در گلستان گزارش نشده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت:تا کنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در گلستان گزارش نشده است اما به دلیل ابتلا چند مورد در یکی از استان های همجوار ما، باید تمامی اقدامات پیشگیرانه در حوزه این بیماری خطرناک صورت بگیرد.

به گزارش کاسپین خبر، علی اصغر طهماسبی در اولین جلسه ستاد پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در استان گلستان با تأکید بر آموزش و اطلاع رسانی پیرامون این بیماری اظهار کرد:آموزش و اطلاع رسانی به ويژه در گروههاي در معرض خطر نظير دامدارن، كاركنان كشتارگاه ها، سلاخان، قصابان، كشاورزان و به خصوص روستائيان و عشاير در راستاي آشنايي با علائم بيماري تب کریمه کنگو از ضروریات است.

وی ادامه داد:اهتمام لازم به توسعه فضاهاي كشتارگاهي بهداشتي، كشتار دام در مراکز مجاز، ساماندهي كشتار دام در روستاها، رعايت اصول بهداشتي و استفاده از وسايل حفاظت فردي در كاركنان زنجيره كشتار و انتقال گوشت و هم چنين افراد شاغل در هنگام كار با دام ها مشتمل بر واكسيناسيون، تزريقات و...در کنار بهسازي دامداریهاي سنتي، از مهمترین اقداماتی است که در جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری باید صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سم پاشی هدفمند محیط نگهداری دام ها را از دیگر اقدامات مؤثر درزمینه کنترل و پیشگیری از تب کریمه کنگو عنوان کرد و افزود:در این خصوص باید از ظرفیت بخشداریها و دهیاری ها استفاده شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد:از مردم شریف استان انتظار داریم گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان خواستار بازرسی و نظارت هرچه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی استان از مراکز فروش گوشت و همچنین رستورانها شد./استانداری


http://www.caspiankhabar.com/6643



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96