اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون استاندار گلستان:

دولت پیگیر آزادی زندانیان ایرانی در ترکمنستان است/ ترکمنستان بدون پرسش به سمت صیادان مرزی تیراندازی می‌کند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با یادآوری شرایط بد 300 زندانی ایرانی در ترکمنستان گفت که دولت پیگیر آزادی اتباع کشورمان است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با یادآوری شرایط بد 300 زندانی ایرانی در ترکمنستان گفت که دولت پیگیر آزادی اتباع کشورمان است.

به گزارشكاسپين خبر، روز پنجشنبه ،علی اصغر طهماسبی در شورای اداری شهرستان مرزی و ساحلی گمیشان اضافه کرد:دولتمردان جمهوری اسلامی از جمله در وزارت کشور، امور خارجه و دستگاه های امنیتی پیگیر وضعیت این زندانیان هستند.

وی گلایه مردم از برخورد مرزبانان ترکمنستان با صیادان ایرانی را مورد اشاره قرار داد و افزود:در محدوده مرز آبی دریای خزر بعضا مشاهده می شود ماهیگیران حین صیادی و غافل از اینکه در پهنه آبی جمهوری اسلامی ایران بوده یا از آن خارج شده اند، از سوی عوامل ترکمنستان بدون پرسش با تیراندازی مستقیم مواجه می شوند.

طهماسبی به چالش گازی اخیر نیز اشاره کرد و گفت که شرکت طرف قرارداد در ترکمنستان نرخ گاز را از 40 به 360 دلار رساند اما جمهوری اسلامی زیر بار مطالبه غیرمنطقی نمی رود و آنقدر توانمند بوده که از حقوق خود دفاع کند.

وی همچنین به تلاش ها برای کمک به صیادان منطقه اشاره کرد و یادآور شد:بالغ بر 2 هزار قایق در دریای خزر فعالیت غیر مجاز دارند اما چون از این طریق امرار معاش می کنند، دستگاههای ذیربط سعی در تعامل با آنان داشته تا از بیکاری این قشر جلوگیری شود.

طهماسبی به کمبود آب شرب برخی شهرهای غرب گلستان اشاره کرد و افزود:طبق برنامه ریزی آب شیرین کن بندرترکمن در دهه فجر امسال افتتاح و بخشی از مشکلات منطقه رفع خواهد شد. 

معاون سیاسی استاندار همچنین با وعده استقرار برخی ادارات که در گمیشان نمایندگی ندارند، گفت:تامین آب شرب، شتاب در تکمیل پروژه ها و توسعه زیرساخت های شهرستان گمیشان نیز مدنظر است./ايرنا


http://www.caspiankhabar.com/5908



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96