اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دستگاه سی تی اسکن بیمارستان پنج آذر گرگان راه اندازی شد
دستگاه سی تی اسکن و مخزن اکسیژن بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، آیین افتتاح تجهیزات بیمارستان پنج آذر  گرگان  بعدازظهر جمعه با حضور  استاندار  گلستان، رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در این مراسم، دستگاه سی تی اسکن با قابلیت روزانه ۱۵۰ سی تی و مخزن اکسیژن کرایوژانک با ظرفیت ۲۵ هزار کیلوگرم به بهره برداری رسید.

سی تی اسکن ۱۶ اسلایس قابلیت انجام روزانه ۱۵۰ سی تی با سرعت چرخش حداکثر ۶ هزار دور دقیقه جهت اسکن سریع تر و تصویربرداری با جزییات بیشتر را دارد.

 عبدالرضا فاضل ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص دستگاه سی تی اسکن گفت:به دلیل نبود دستگاه سی تی اسکن در اورژانس مرکز آموزشی درمانی ۵ آذر به عنوان مرکز تروما و در صورت نیاز  کرونا  استان، بیماران مجبور به انتقال به سی تی بخش رادیو تراپی بیمارستان می شدند که علاوه بر جابجایی و طی مسافت باعث فشار مضاعف به دستگاه ویژه بیماران سرطانی میشد، که با راه اندازی این دستگاه این مشکلات برطرف و ایزولاسیون بهتری انجام خواهد شد.

همچنین مخزن اکسیژن کرایوژانک در این بیمارستان به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این خصوص گفت:با توجه به شیوع کرونا و افزایش میزان مصرف بیماران از سه لیتر به ۱۵ لیتر در دقیقه در بیماران نیازمند اکسیژن نیاز به تامین اکسیژن در سطح دنیا و کشور به شدت افزایش پیدا کرد در همین راستا مخزن اکسیژن کرایوژانک با ظرفیت ۲۵ هزار کیلوگرم با درجه خلوص ۹۹.۹۶ درصد در مرکز آموزشی درمانی پنج آذر گرگان توسط شرکت دانش بنیان ایرانی نصب و راه اندازی شد

این مخزن که با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان راه اندازی شد و توانایی معادل سه هزار و ۲۰۰ کپسول ۴۰ کیلویی که هر کیلو معادل چهار هزار و ۸۰۰ لیتر را دارا است.

طبق گفته فاضل، در حال حاضر ۶ عدد از این نمونه دستگاه در بیمارستان های استان فعال هستند و تا پایان سال چهار دستگاه دیگر به ظرفیت مراکز درمانی استان افزوه خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/91401



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96