اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



برقراری پرواز گرگان - آکتائو به کجا رسید؟
استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، گفت: خط هوایی بین دو استان گلستان و منگستائو می‌تواند موجب گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی شود و تلاش داریم مشکلات پرواز گرگان به آکتائو هرچه زودتر مرتفع شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  استاندار ی گلستان، هادی حق‌شناس در جلسه ویدئوکنفرانس با حبیب‌الله ملکوتی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان و با حضور مدیران  اقتصادی ، اظهار کرد:با همکاری یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی تلاش داریم این پرواز را راه‌اندازی کنیم و حجم مسافر اولیه مدنظر این شرکت را با همکاری اتاق‌های بازرگانی گلستان، مازندران و گیلان تامین کنیم.

وی افزود:ایران و قزاقستان هر دو در عضویت اوراسیا هستند و تولید ۹۲ محصول گلستان که می‌تواند این در معاهده مورد تبادل قرار گیرد، ظرفیتی منحصربه‌فرد را در اختیار گلستان قرار داده است.

استاندار گلستان یادآور شد:قریب به ۱۵ هزار قزاق در گلستان زندگی می‌کنند که روابط خانوادگی و فرهنگی با مردم جمهوری قزاقستان و شهر آکتائو دارند و در عین حال ظرفیت‌های منحصربه‌فرد  گردشگری  گلستان می‌تواند زمینه بسط روابط دو طرف شود.

همچنین در این جلسه، حبیب‌الله ملکوتی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان با اشاره به اهمیت گسترش روابط دو طرف، خاطرنشان کرد:برقراری پرواز  گرگان  به آکتائو سرآغاز فصل جدیدی از روابط فرهنگی، گردشگری، تجاری و اقتصادی است و امیدواریم با تعامل فی‌مابین هرچه زودتر این ارتباط برقرار شود.


http://www.caspiankhabar.com/91301



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96