اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فعالیت کارخانه سیمان گلستان متوقف شد
فرماندار گالیکش از توقف فعالیت تنها کارخانه سیمان استان گلستان درحوزه جغرافیایی این شهرستان خبر داد و گفت: فعالیت این واحد تولیدی به دلیل آلودگی زیست محیطی تعطیل شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، علی اصغر میرزایی گفت:از حدود ۲ ماه پیش مهلت استقرار سیستم‌مدرن غبارگیر و فیلتراسیون در این کارخانه پایان یافت و با وجود خریداری این دستگاه ها از کشور آلمان، به دلیل برخی موانع گمرکی امکان ترخیص این تجهیزات فراهم نشد.

وی بیان کرد:قوانین ارزی جدید گمرک باعث طولانی شدن مراحل ترخیص این دستگاه ها شده که با توجه به اهمیت حفظ  محیط زیست  و تعهد  کارخانه سیمان  پیوند گلستان در خصوص نصب و تعویض فیلتراسیون، تقاضای تسریع در ترخیص این تجهیزات در حال انجام است.

 فرماندار   گالیکش  ادامه داد:برای جلوگیری از آلودگی بیشتر زیست محیطی ناشی از غبار خروجی از دودکش، فعالیت این کارخانه از صبح امروز دوشنبه متوقف شد.

وی به دغدغه‌های برداشت مواد معدنی از مناطق پیرامونی این کارخانه اشاره کرد و گفت:طبق تعهدات کارخانه سیمان بزودی نقاط تخریب و برداشت شده در محدوده این واحد صنعتی تسطیح و نسبت به نهال‌کاری آن‌ها از بالادست نیلکوه اقدام خواهد شد.

غبار خروجی کارخانه سیمان پیوند گالیکش به دلیل مشکل تعویض فیلترهای بک هوس از ۲ ماه گذشته موجب گلایه برخی ساکنان این منطقه شده است.

درهمین پیوند فرید فرهادی مدیر کارخانه سیمان پیوند گلستان نیز گفت:کیسه‌های بک هوس با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از خارج کشور خریداری کرد و ششم شهریور وارد گمرک تهران شد اما هنوز موفق به ترخیص این کالا نشدیم.

همچنین علی اکبر یزدی رییس اداره محیط زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش اظهار کرد، آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان گلستان را به سبب تعویض نشدن به موقع فیلترها تایید اما ارائه توضیحات فنی بیشتر را به آینده موکول کرد.

کارخانه سیمان گالیکش در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید و ۴۰۰ نیروی کار دارد.


http://www.caspiankhabar.com/91204



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96