اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

شکستن رکورد پیک اول کرونا در گلستان دور از انتظار نیست
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که هم اکنون ۷۰۰ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند، گفت: شکستن رکورد پیک اول در گلستان دور از انتظار نیست.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، سراج الدین عارف نیا اظهارکرد:روند افزایشی شیوع  کرونا  در  استان  ادامه داشته و ما برای ارائه خدمات به بیماران بخش های مختلف بیمارستانی را به بخش کرونا تبدیل کردیم.

وی افزود:در پیک اول بیماری(اسفندماه)ترس اولیه نسبت به کرونا وجود داشت و با خودقرنطینگی مردم و رعایت پروتکل ها توانستیم از آن عبور کنیم اما هم اکنون نسبت به بیماری، تطابق ایجاد شده و مردم کرونا را یک ویروس ساده می پندارند و این خطرناک است.

عارف نیا با بیان این که باید تغییر سبک زندگی اتفاق بیفتد، گفت:هر چه قدر محدودیت اعمال شود اما نکات رعایت نشود فایده ای به حال کادر درمان ندارند.

وی بیان کرد:در پیک اول کرونا همزمان هزار و ۲۵۰ بیمار کرونایی در استان بستری بودند که با عدم رعایت مردم، شکستن این رکورد دور از انتظار نیست.

عارف نیا برپایی عروسی و عزا را دو عامل مهم شیوع کرونا در استان برشمرد و ادامه داد:بیمارستان های گنبدکاووس، آق قلا، کلاله و مینودشت مملو از بیماران کرونایی شده و با ادامه روند افزایشی دیگر جوابگوی بیماران نخواهند بود.

معاون درمان  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان گفت:در حال حاضر ۱۲۰ بیمار کرونایی در آی سی یو بستری بوده که ۴۰ نفر آن‌ها ان تیوپ(لوله گذاری)شدند و حال آن ها وخیم است.

وی در خصوص ایمنی بدن افراد بهبودیافته هم گفت که نظریات مختلفی در این باره وجود دارد و بیان شده که کرونا می تواند بین سه ماه الی سه سال ایمنی ایجاد کند.

عارف نیا توضیح داد: البته بررسی ها نشان می دهد که در ۱۳ درصد افرادی که ایمنی دارند سطح آنتی بادی خون آن ها کاهش می یابد لذا نمی توان به طور قطعی به این اعداد استناد کرد.


http://www.caspiankhabar.com/90898



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96