اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



هشدار منابع طبیعی گلستان نسبت به آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع
جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نسبت به آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان هشدار داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، محمد آریانفردر گرگان، اظهار داشت:سطحی از مساحت  استان  گلستان را عرصه‌های  منابع طبیعی  مانند جنگل و مرتع تشکیل می‌دهند که هر ساله به دلیل بی احتیاطی و سهل انگاری برخی افراد شاهد آتش سوزی و خسارت‌های جبران ناپذیر در این عرصه‌ها هستیم.

وی افزود:سال گذشته 224 فقره آتش سوزی در سطح استان رخ داد که 200 هکتار از عرصه‌های منابع ملی ما طعمه  حریق  شد.

آریانفر با بیان اینکه 6 هزار و 800 کیلومتر مرز مشترک اراضی ملی با زمین‌های زراعی و آبادی‌ها در استان است، خاطرنشان کرد:در راستای اقدامات پیشگیری از حریق و کاهش آتش سوزی‌ها در مرزهای مشترک آتش بر ایجاد می‌کنیم که این اقدام عمدتا در فصل تابستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد:از کشاورزان عزیز استان تقاضا دارم با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصولات زراعی در سطح استان و به دنبال آن افزایش دما و وزش بادهای گرم و خشک، از آتش زدن پسماندها و بقایای کشاروزی خودداری کنند زیرا باعث از بین رفتن محیط طبیعی و حاصلخیزی خاک خواهند شد.

آریانفر اضافه کرد:بسیاری از آتش سوزی‌ها از اراضی  کشاورزی  و جنگل سرایت می‌کنند که تبعات قانونی دارد و از دامداران، عابرین جنگل، گردشگران، کوهنوردان و ساکنین حاشیه جنگل و کوهوردان تقاضا دارم در هوای گرم از آتش روشن کردن خودداری کنند زیرا بسیاری از آتش سوزی‌ها به دلیل بی احتیاطی این افراد است.

وی یادآور شد:مردم استان چنانچه در عرضه‌های منابع ملی و مرتعی دود یا آتش غیر طبیعی مشاهده کردند با سامانه 1504 یگان حفاظت تماس بگیرند.


http://www.caspiankhabar.com/90705



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96