اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بهره‌برداری از ۱۵۰۰ واحد مسکن روستایی در گلستان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵۰۰ واحد مسکن روستایی و بهره‌برداری از ۲۷۰ پروژه عمرانی به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در هفته بنیاد مسکن در استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، محمد حسینی ظهر سه شنبه ۲۱ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: بنیاد مسکن  به فرمان امام خمینی(ره)دو ماه پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت و تا امروز که ۴۵ سال از تأسیس این نهاد می‌گذرد برکات زیادی برای مردم به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه هر جا مردم وارد میدان شدند کارها با موفقیت بیشتری انجام شده‌است، گفت:غالب فعالیت‌های بنیاد مسکن با همکاری مردم انجام می‌شود و مردم به نوعی میزبان ما هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح‌های هادی را نخستین گام برای توسعه روستاها برشمرد و افزود:۱۰۰ درصد روستاهای گلستان از طرح هادی مصوب برخوردار هستند و بیش از ۶۰ روستای بیش از ۲۰ خانوار در گلستان نیز طرح هادی تهیه شده است.

حسینی با بیان اینکه طرح‌های هادی روستاها باید پس از ۱۰ سال بازنگری شوند، اضافه کرد:۳۱۳ روستای گلستان نیازمند بازنگری بوده و اگر نتوانیم بر اساس رشد جمعیت و انگیزه مردم برای حضور به موقع بازنگری کنیم باعث خالی شدن روستا از جمعیت و کاهش تولید خواهیم شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه گلستان بعد از سیستان با ۴۷ درصد جمعیت روستایی دومین استان پرجمعیت روستایی در کشور است، تصریح کرد:بالغ بر ۶۰ درصد روستاهای گلستان بالای ۱۰۰ خانوار بوده که نشان از پویایی و زنده بودن روستاها دارد.

رشد ۲۱۸ درصدی بازنگری طرح‌های هادی گلستان در دو سال اخیر

وی از رشد ۲۱۸ درصدی بازنگری طرح‌هادی روستایی گلستان در دو سال اول دولت سیزدهم خبر داد و افزود:در عمر دو ساله دولت بیش از ۲۰۹ طرح هادی در روستاهای استان گلستان مورد بازنگری قرار گرفته است و در سال ۱۴۰۳ نیز تلاش خواهیم کرد حداقل در هر سال، ۱۰ درصد طرح هادی روستاهای استان را بازنگری کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان تأمین آب شرب، بازنگری و ایجاد طرح‌های هادی را از مهمترین خواسته‌های مردم روستاهای گلستان دانست و گفت:مشارکت طرح هادی به دلیل هزینه بر بودن با کندی صورت می‌گیرد اما بازنگری طرح‌های هادی در روستاای استان هر هفت سال یکبار و حتی در برخی مواقع به سالی یکبار کاهش یافته است.

حسینی با اشاره به اینکه ۳۲۶ روستا در سطح استان با مخاطرات طبیعی روبه‌رو هستند، گفت:در ۱۷۱ روستای گلستان کارهای مطالعاتی بر روی این زمینه داشتیم و در ۱۱۱ روستا کار ایمن‌سازی مخاطرات انجام شده است.

وی با بیان اینکه  اینکه گلستان جزء پنج استان حادثه‌خیز کشور بوده و اقدامات بنیاد مسکن به امنیت روستائیان در بلایای طبیعی تأثیرگذار است، گفت:بیش از ۴۵ درصد واحدهای روستایی استان گلستان غیرمقاوم بوده و برخی از افراد نیز به دلیل فقر فاقد واحد مسکونی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ضمن تأکید بر تسریع روند سنددار کردن مسکن روستایی تصریح کرد:۲۲۸ هزار واحد مسکونی در یک هزار روستا وجود دارد و ۱۰۷ هزار واحد مسکونی تاکنون اسناد مالکیت خود را دریافت کردند.

حسینی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵۰۰ واحد مسکن روستایی در گلستان خبر داد و افزود:در هفته بنیاد مسکن، افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵۰۰ واحد مسکن روستایی و بهره‌برداری از ۲۷۰ پروژه عمرانی به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان گلستان اجرا می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/95028



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

بنیاد مسکن


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96