اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



صدور سند برای ۱۱۳ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای گلستان
مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با اشاره به صدور سند برای ۱۱۳ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای استان، گفت: در ۲ سال گذشته، ۱۹۰۰ طرح و پروژه در ۴۵۰ روستای استان گلستان با ۴۹۲ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، ، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در استان اظهارداشت:در 2 سال گذشته، 1900 طرح و پروژه در 450 روستای استان گلستان با 492 میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده است.

مدیرکل  بنیاد مسکن  استان گلستان با بیان اینکه 1900 طرح و پروژه عمرانی در 2 سال گذشته در سطح 450 روستای استان گلستان اجرایی شده است گفت:برای اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات ملی، استانی، قیر و سفر ریاست محترم جمهور جمهور 492 میلیارد تومان اعتبار تامین و هزینه شده است.

وی افزود:در 2 سال گذشته طرح هادی 206 روستای استان بازنگری شده با در حال بازنگری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان اظهار داشت:در 2 سال گذشته جهت اجرای طرح هادی در روستاها، از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت دهیاری‌ها، یک میلیون و 400 هزار متر مربع از معابر خاکی 450 روستای استان با اعتبار 692 میلیارد تومان زیرسازی و آسفالت شده است و از محل اعتبارات 1402 هم 250 میلیارد تومان برای این خدمت در نظر گرفته شده است.

وی افزود:شاخص برخورداری استان گلستان در اجرای طرح هادی 81 درصد است در صورتی که شاخص کشوری آن 54 درصد و استان گلستان 27 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

حسینی تصریح کرد:در 2 سال گذشته طرح هادی 206 روستای استان بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان همچنین از صدور سند مالکیت واحد‌های مسکونی در روستاها و شهرهای استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک خبر داد و ابراز داشت؛ از ابتدای سال‌جاری تا کنون 2500 جلد سند مالکیت شهری و روستایی صادر شده که 2100 جلد آن روستایی و 400 جلد هم شهری بوده است.

حسینی مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها، افزایش بهای املاک روستایی، سهولت در ارائه تسهیلات بانکی به روستائیان، حل اختلافات ملکی و...را از مزایای طرح سنددار کردن املاک روستایی و شهری دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد:تاکنون در راستای مالکیت بخشی به املاک و عدالت اجتماعی، 113 هزار جلد سند مالکیت در استان گلستان صادر شده که 107000 جلد آن روستایی و 6000 جلد هم شهری بوده است.

حسینی با بیان اینکه شاخص برخورداری استان در صدور سند مالکیت 46 درصد است، افزود:600 روستا و 13 شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است که تا کنون ممنوعیت صدور سند داشته و امیدواریم با دستور ویژه مقام معظم رهبری برای واگذاری این املاک به مردم، شاهد جهش در صدور اسناد مالکیت در استان گلستان باشیم.


http://www.caspiankhabar.com/94972



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

بنیاد مسکن


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96