اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



جهش ۴۰ درصدی تردد ناوگان باری در مرز اینچه برون
رئیس اداره ترانزیت بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از جهش ۴۰ درصدی تردد ناوگان باری مرز اینچه برون خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  اینچه برون  دروازه ورود به کشور‌های آسیای میانه و مسیر ترانزیتی مهمی برای صادرات و واردات و عبورکالا به حساب می‌آید بطوریکه روزانه حدود ۹۵ کامیون از این مرز تردد می‌کنند و حجم قابل توجهی از کالا‌های ترانزیتی را جابجا می‌کنند.

رئیس اداره ترانزیت بین المللی اداره کل  راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت:آمار‌های سال ۱۴۰۲ نشان دهنده رشدی چشمگیر در ترانزیت از اینچه برون است.

عبدالحمید قوچاقی افزود:در ۱۰ ماهه گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی در تردد ناوگان باری و ۶۴ درصدی در تناژ کالای عبورداده شده بوده‌ایم.

او افزود:این رشد جهشی، نشان دهنده ظرفیت‌های بالقوه این مرز برای تبدیل شدن به یک ظرفیت بین المللی برای عبور و تراتزیت محمولات بین المللی در منطقه است.

به گفته قوچاقی، به صرفه نبودن حمل مستقیم محمولات صادراتی توسط ناوگان ایرانی، به دلیل عدم رقابت‌پذیری با ناوگان خارجی خاص با ناوگان کشور همسایه ترکمنستانی بعنوان موانع موجود در این مرز نام می‌برد.


او افزود:رفع موانع بانکی و ارزی، تسهیل نقل و انتقال پول و ایجاد ساز و کار‌های مناسب برای تبادلات ارزی نیز از جمله ضروریات رونق ترانزیت در این مرز است که با اتخاذ این تدابیر، می‌توان شاهد افزایش سهم ایران در ترانزیت منطقه و رونق  اقتصادی  در این بخش بود.


http://www.caspiankhabar.com/94968



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96