اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



صادرات گلستان در دولت سیزدهم ۹۸ درصد بیشتر شد
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گلستان از رشد ۹۸ درصدی صادرات این استان در ۳۰ ماه خدمت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این مدت ۶۰۶ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از این استان شمالی به کشورهای مختلف صادر شده است.

به‌گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، درویش‌علی حسن‌زاده روز دوشنبه در همایش جهاد تبیین با رویکرد مشارکت حداکثری در انتخابات ویژه اصناف و بازاریان گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان افزود:عمده  صادرات  گلستان به سه کشور ترکمنستان با ۳۰ درصد، قزاقستان با ۲۳ درصد و عراق با ۱۹ درصد بوده است.

وی ادامه داد:رشد ۹۸ درصدی صادرات غیرنفتی گلستان در سایه راهبرد و دیپلماسی  اقتصادی  دولت سیزدهم و توسعه روابط با همسایگان حاصل شده است.

حسن‌زاده همچنین از صدور ۳۱۱ پروانه صنعتی در گلستان طی دوره ۳۰ ماهه دولت سیزدهم خبر داد و گفت:این تعداد پروانه با سرمایه‌گذاری ۵۸ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی هفت هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد:در دولت سیزدهم و با مشارکت بخش خصوص همچنین ۸۸ واحد صنعتی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشت که در نتیجه آن برای هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

حسن‌زاده افزود:واحدهای تولیدی گلستان هم اکنون ۲۵ درصد سموم کشاورزی، ۱۵ درصد روغن و ۲۰ درصد محصولات سلولزی کشور را تولید می کنند.

وی همچنین با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار شهید اصناف کشور و ۲۵۰ شهید بازار گلستان، گفت:طی ۴۵ سال گذشته و در سایه نظام اسلامی پیشرفت‌های خوبی در حوزه صنعت و معدن این استان رخ داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد:در ابتدای پیروزی انقلاب فقط ۵۶ واحد صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری ۳۴۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۰۰ نفر وجود داشت که اکنون هزار و ۱۷۳ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان فعال است.

حسن‌زاده افزود:در بخش معدن نیز در ابتدای پیروزی انقلاب ۹ معدن با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار و اشتغال ۵۰۰ نفر فعال بود که اکنون ۶۷ معدن فعال با ظرفیت تولید سالانه حدود سه میلیون تن و اشتغالزایی هزار و ۸۰۰ در گلستان وجود دارد.

در این همایش بازاریان گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و نیز فرمانداران و برخی مدیران سه شهرستان حضور داشتند.


http://www.caspiankhabar.com/94915



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96